نوشته شده توسط : گل نسیم

ایمن سازی نمای ساختمان با پیچ و رولپلاک نما با طناب

نمای هر ساختمانی برای زیبا جلوه دادن آن مهم است.به همین منظور معمولا افراد هنگامی که یک ساختمان را می سازند به زیبایی نمای آن اهمیت زیادی می دهند. زیرا از این طریق می توانند یک چهره زیبا از ساختمان خود ارائه دهند.

اما توجه داشته باشید که نمای یک ساختمان تنها تا زمانی زیبا باقی می ماند که دچار خرابی و ریزش نشده باشد. زیرا حتی اگر تنها یک قسمت کوچک نیز از نما دچار خرابی شود کل نما زیبایی خود را از دست خواهد داد.

بنابراین توصیه می شود که اگر صاحب ساختمانی می باشید دوست دارید برای جلوگیری از ریزش نمای آن اقدام به ایمن سازی آن کنید خیلی زود چنین کاری را با استفاده از پیچ و رولپلاک انجام دهید.

چون ایمن سازی نمای ساختمان با روش پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست مطمئن ترین شیوه است. زیرا در این روش همه سنگ های نما به خوبی محکم می شوند و احتمال ریزش آنها به شدت کاهش می یابد.

در چه زمانی مقاوم سازی نما خوب است؟

بسیاری از افراد معمولا این سوال را که بهترین زمان برای ایمن سازی سنگ نما چه زمانی است؟ را می پرسند. اگر دوست دارید از جواب چنین سوالی آگاهی داشته باشید بهتر است بدانید که بهترین زمان برای ایمن سازی سنگ نما بعد از اتمام ساخت آن می باشد. زیرا با استفاده از چنین کاری می توانید برای مدت زمان طولانی از زیبایی نمای ساختمان خود بدون هیچ نگرانی لذت ببرید.

اما اگر صاحب ساختمانی هستید که چند سال از ساخت آن می گذرد و خوشبختانه هنوز مشکلی برای نمای آن به وجود نیامده بهتر است هر چه زودتر اقدام به انجام پیچ و رولپلاک سنگ نما با طناب بکنید . زیرا ما هیچگاه نمی توانیم زمان دقیق ریزش سنگ نمای ساختمان را تشخیص دهیم و ساختمانی که چندین سال از ساخت آن گذشته است نیز احتمال دارد نمایش هر لحظه دچار ریزش شود.

بنابراین اگر دوست دارید تا سالیان زیاد دیگری ساختمان شما نمای زیبایی داشته باشد باید هرچه سریع تر اقدام به ایمن سازی آن با پیچ و رولپلاک سنگ نما کنید. همچنین افراد زیادی هستند که می پرسند اگر نمای یک ساختمان دچار ریزش شود راهی برای درست کردن آن وجود ندارد؟ توجه داشته باشید که ترمیم هر نمایی بستگی به میزان آسیب وارد شده به آن دارد.

اگر نمای ساختمان شما زیاد آسیب ندیده است می توان با یک تعمیر ساده آن را مانند روز اولش زیبا ساخت و بلافاصله بعد از تعمیر با استفاده از پیچ و رولپلاک نما با طناب آن را تا مدت زمان زیادی ایمن کرد. اما در صورتی که میزان ریزش و آسیب نمای ساختمان زیاد باشد نمی توان آن را ترمیم کرد.

چند نوع روشی برای مقاوم سازی نما ساختمان وجود دارد؟

بهتر است بدانید که روش های متفاوتی وجود دارند که با استفاده از آنها می توان نمای ساختمان ها را در برابر ریزش مقاوم کرد. اگر دوست دارید با این روش ها آشنا شوید ادامه این مطلب را به خوبی مطالعه کنید.

استفاده از ملات مرغوب

بعضی از افراد هنگامی که اقدام به ساختمان سازی می کنند برای این که هزینه کمتری پرداخت کنند. معمولا برای چسباندن سنگ نما از ملات مرغوبی استفاده نمی کنند . توجه داشته باشید که چنین کاری می تواند در آینده ای نه چندان دور باعث شود شما مجبور به پرداخت هزینه زیادی بابت ترمیم نمای ریزش کرده ساختمان خود شوید.

به همین خاطر بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که استفاده از ملات مرغوب هنگام سنگ کردن نما می تواند تا حد زیادی باعث مقاوم سازی آن شود. زیرا هنگامی که از ملات مرغوب استفاده می کنید سنگ به خوبی به سطح نما میچسبد و تا مدت زمان زیادی حتی اگر زلزله هم بیاید از نما جدا نمی شود.

پیچ رولپلاک سنگ نما

یکی دیگر از روش هایی که با استفاده از آن می توان به خوبی نمای ساختمان ها را مقاوم سازی کرد پیچ و رولپلاک نما می باشد. در واقع می توان گفت که چنین روشی بهترین روش برای ایمن کردن سنگ نمای ساختمان در برابر ریزش می باشد.

زیرا تنها روشی است که با استفاده از آن می توان تمام سنگ های به کار رفته در نما را تک به تک به لایه زیرین آنها چسباند. این تنها روشی است که پس از اعمال آن می توان تا سالیان بسیار زیادی بابت ریزش سنگ نما خیالتان آسوده باشد.

زیرا تاکنون موارد بسیار زیادی مشاهده شده اند که نما های پیچ و رولپلاک شده حتی بعد از زلزله های بزرگ و برخورد جسم های سنگین به آنها نیز دچار ریزش نشده اند. بنابراین اگر به دنبال راهی هستید تا نمای ساختمان خود را به خوبی در برابر ریزش ایمن کنید انتخاب این روش کاملا عاقلانه می باشد.

عایق کاری نما

بهتر است بدانید یکی از مهم ترین مواردی که باعث می شود نمای ساختمان ها دچار ریزش شوند نفوذ رطوبت به لایه زیرین سنگ ها می باشد. زیرا رطوبت به مرور زمان باعث می شود که سنگ ها به طور کامل فرسوده شده و از بین بروند.

به همین خاطر امروزه افراد زیادی هستند که با استفاده از اعمال عایق های مناسب برای نماهای سنگ شده آن را ها را در برابر نفوذ رطوبت عایق می کنند. انجام چنین کاری می تواند تا حد زیادی باعث شود ریزش و خرابی نما به تعویق بیفتد. در واقع انجام چنین کاری باعث می شود راه از بین رفتن سنگ ها بسته شود و برای مقاوم سازی نما بسیار مفید است.

اسکوپ کردن نما

تغییرات منفی جوی همیشه یکی از عواملی بوده است که توانسته است تا حد زیادی به سنگ نمای ساختمان ها آسیب وارد کند. اعمال اسکوپ های مختلف می تواند تا حد زیادی به عنوان یک عایق در برابر این عوامل اثر کند.

به همین منظور می توان گفت اسکوپ کردن نمای ساختمان ها نیز یکی دیگر از روش های مقاوم سازی نما می باشد. همچنین انجام چنین کاری تا حد زیادی باعث زیبا سازی نما می شود. بنابراین اگر به دنبال راهی هستید تا بتواند با استفاده از آن هم نمای ساختمان خود را ایمن سازی کنید و هم بر زیبایی آن بیفزایید اسکوپ کردن نما میتواند بهترین روش باشد.

استفاده از چسب نمای ساختمان

هنگامی که حتی یکی از سنگ های نما جدا می شود شما باید خیلی سریع آن را دوباره به سطح نما بچسبانید تا از ورود هوا و رطوبت به لایه زیرین نما جلوگیری کنید.

اما اگر بخواهیم برای چسباندن هر سنگ جدا شده از نما از ملات استفاده کنیم کارما بسیار سخت خواهد شد و نما نیز کثیف می شود. به همین خاطر کارشناسان توصیه می کند که در این گونه از مواقع برای مقاوم سازی نما از چسب های مخصوص سنگ نما استفاده کنید. زیرا اینگونه از سنگ ها به گونه ای ساخته شده اند که می توانند به راحتی و برای مدت زمان طولانی سنگ ها را به نما وصل کنند.

مراحل پیچ و رولپلاک سنگ نما در مقاوم سازی سنگ نما

بسیاری از افراد دوست دارند که با مراحل پیچ و رولپلاک سنگ نما در مقاوم سازی نما آشنا شدند اگر دوست دارید با این مراحل آشنا شوید ادامه این مطلب میتواند به شما کمک زیادی بکند.

  • در مرحله اول سطح سنگ نما آماده می شود که شامل پاکسازی، حذف لایه های آسیب دیده و تراشیدن نقاط ضعیف است.
  • سپس پیچ های ویژه با قطر و طول مشخص در سنگ نما نصب می شوند. این پیچ ها به دیوار و سنگ ها اتصال داده می شوند و به عنوان نقاط مهارکننده برای رولپلاک ها عمل می کنند.
  • در مرحله بعدی، رولپلاک ها، که معمولاً از فولاد، آلومینیوم یا فایبرگلاس ساخته شده اند به کمک مواد چسبنده بر روی سنگ نما نصب می شوند. این رولپلاک ها علاوه بر افزایش مقاومت باعث زیبایی نمای ساختمان می شوند.

هزینه مقاوم سازی سنگ نمای ساختمان چقدر است؟

در جواب چنین سوالی یک مبلغ واحد را نمی توان بیان کرد . زیرا تعیین قیمت چنین کاری به عوامل مختلفی بستگی دارد که ما در اینجا بعضی از آنها را برای شما بیان کرده ایم.

اندازه و مساحت سنگ نما

سطحی که نیاز به مقاوم سازی دارد میزان مصرف مواد و زمان کاری را تعیین می کند که هزینه چقدر باشد.

وضعیت وضعیفی ها و نیازهای تعمیری

اگر سنگ نما دچار ترک ها، شکستگی ها یا سایر ضعف ها باشد. نیاز به تعمیر قبل از مقاوم سازی دارد که چنین چیزی باعث ایجاد هزینه بیشتری خواهد بود.

نوع مواد استفاده شده

مواد مورد استفاده برای مقاوم سازی از جمله پیچ ها، رولپلاک ها، مواد چسبنده و پوشش ها همگی تاثیرگذار بر هزینه نهایی هستند.

میزان دسترسی به سنگ نما

اگر سنگ نما در مکان هایی با دسترسی محدود قرار دارد. کارایی و هزینه اجرای مقاوم سازی ممکن است افزایش یابد.

پیچ رولپلاک نما با طناب

پیچ و رولپلاک نما با طناب برای افرادی که می خواهند نمای ساختمان خود را مقاوم سازی کنند. می تواند بسیار کمک کننده باشد. زیرا این روش به آنان کمک می کند که در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به بهترین شکل نمای ساختمان خود را در برابر ریزش مقاوم کنند.

زیرا با استفاده از طناب دیگر نیازی به نصب داربست نیست. و همین امر موجب می شود کار افرادی که قصد انجام چنین کاری را دارند. با کمترین هزینه و در زمان کمی صورت بگیرد. زیرا در این روش تنها با وصل کردن طناب ها افراد می توانند شروع به کار کنند.

همچنین افرادی که قصد دارند نمای ساختمان خود را که دسترسی محدودی دارد را پیچ و رولپلاک کنند. بهترین روش برای آنان استفاده از طناب می باشد. زیرا تنها از طریق این روش می توان به همه نقاط یک نمابا دسترسی محدود دست یافت.



:: موضوعات مرتبط: پیچ رولپلاک سنگ نما , پيچ كردن سنگ نماي ساختمان , پیچ و رولپلاک نما در تهران , پیچ و رولپلاک نما تهران , پیچ و رولپلاک سنگ نما در تهران , پیچ رولپلاک نما با طناب , پیچ رولپلاک نمای سنگی , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج , پیچ و رولپلاک سنگ نما , قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان شرق تهران , ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

معمولا چون بخش عظیمی از خاطرات افراد در خانه ها شکل می گیرد. همه افراد دوست دارند بتوانند خانه خود را برای سالیان زیادی داشته باشند. به همین منظور کار های مختلفی انجام می دهند که یکی از مهمترین آنها عایق کردن سقف و دیوار های خانه می باشد.

در گذشته برای این که سقف یک خانه را عایق کنند از قیر استفاده می کردند و دیوار های آن را نیز به واسطه سیمان عایق می کردند که هر دوی این موارد معایب زیادی داشتند و طول عمر آنها بسیار کم بود.

به همین خاطر همیشه افراد مجبور بودند حداقل سالی یک بار پشت بام خود را قیر کنند تا سقف خانه آنها چکه نکند. اما امروزه دیگر چنین مشکلاتی به طور کامل از بین رفته اند. چون با نصب ایزوگام می توان برای سالیان زیادی هم سقف و هم دیوار های خانه خود را از نم و چکه در امان نگه داشت. زیرا ایزوگام به سادگی از بین نمی رود و می تواند در برابر یخ زدگی و تابش مستقیم خورشید مقاومت بسیار زیادی از خود نشان دهد.

قیمت نصب ایزوگام

قیمت نصب ایزوگام

خیلی از افراد فکر می کنند که نصب ایزوگام یک کار آسان و هزینه بر است به همین خاطر خودشان اقدام به انجام این کار می کنند. اما بهتر است بدانید قیمت نصب ایزوگام به هیچ وجه زیاد نیست. اما عوامل مختلفی بر قیمت نهایی این کار تاثیر گذار هستند که بهتر است با آنها آشنا شوید.

متراژ فضا

یکی از مهم ترین عواملی که تاثیر مستقیمی بر قیمت نصب ایزوگام کاری دارد متراژ فضا می باشد. زیرا هر چقدر متراژ فضا بیشتر باشد نیاز به ایزوگام بیشتری خواهد بود و فردی که این کار را انجام می دهد نیز باید وقت و انرژی بیشتری صرف کند. وجود همین عوامل باعث افزایش قیمت می شود.

محل نصب

گاهی اوقات نیاز است ایزوگام بر روی سطح های فلزی و یا سطح شیب دار نصب شود که در این گونه از مواقع کار نصاب بسیار سخت می شود. همچنین اگر سطح مورد نظر بسیار کوچک باشد و ایزوگام کار نتواند به راحتی آن را ایزوگام کند کار نصاب به شدت سخت می شود. به همین منظور نصب ایزوگام بر روی سطوح مختلف قیمت های متفاوتی دارد به عنوان مثال: همیشه قیمت نصب ایزوگام بر روی سقف شیروانی بالاتر از قیمت نصب ایزوگام بر روی سقف های ساده می باشد.

زیر سازی

همانگونه که در قسمت بالا بیان کردیم سطحی که قصد ایزوگام آن را داریم باید به خوبی تمیز شود و اگر پشت بام است شیب آن به خوبی تنظیم شود تا آب بدون هیچ مانعی مستقیم از طریق ناودان ها خارج شود. چون تنها در این صورت رطوبتی باقی نمی ماند که باعث خرابی ایزوگام شود.

اگر زیرسازی قبل از آمدن نصاب به خوبی انجام شود. دیگر نیاز نیست هزینه اضافی پرداخت کنید. اما در غیر این صورت نصاب خود اقدام به انجام چنین کاری می کند و حتما هزینه اضافی نیز بابت انجام این کار از شما دریافت خواهد کرد.

نوع ایزوگام

همانگونه که می دانید معمولا ایزوگام دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام دارای کیفیت خاصی هستند. همین امر موجب شده است قیمت ایزوگام ها متفاوت باشد. بنابراین نوع ایزوگامی که شما انتخاب می کنید همیشه تاثیر بسیار زیادی بر قیمت نهایی این کار دارد.

قیمت نصب ایزوگام روی دیوار

امروزه برای جلوگیری از پوسیدگی دیوار ها بسیاری از افراد اقدام به نصب ایزوگام بر روی دیوار می کنند. به همین منظور یکی از پرسرچ ترین مطالب در گوگل قیمت نصب ایزوگام بر روی دیوار می باشد. انجام چنین کاری با قیمت های مختلفی صورت می گیرد. زیرا متراژ و ارتفاع کار همیشه تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی این کار دارند. هر چقدر ارتفاع و متراژ کار بیشتر باشد کارفرما باید هزینه بیشتری پرداخت کند. زیرا متراژ بالا مقدار بیشتری انرژی و ایزوگام نیاز دارد و همچنین اگر ارتفاع کار بیشتر از سه متر باشد نصاب نیاز دارد برای ایزوگام کردن آن اقدام به نصب داربست کند که این کار خود به خود باعث افزایش قیمت کار می شود.

هزینه نصب ایزوگام تهران

هزینه نصب ایزوگام تهران

تهران یکی از شهر های بزرگ می باشد که میزان ساخت و ساز در آن بسیار زیاد است. به همین خاطر کار نصابان ایزوگام در تهران بسیار رونق دارد. قیمت نصب ایزوگام در تهران معمولا همیشه کمی بیشتر از سایر شهرستان ها می باشد. اما به طور کلی قیمت انجام چنین کاری در تهران نیز مانند سایر شهر ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که در بالا به آنها اشاره کردیم. بنابراین اگر به دنبال اطلاع از هزینه نصب ایزوگام در تهران می باشید بهتراست به یک شرکت معتبر در این زمینه مراجعه کنید تا کارشناسان شرکت مورد نظر با توجه به شرایط ملک مورد نظر شما قیمت نهایی را اعلام کنند.

قیرگونی بهتر است یا ایزوگام

همه افراد هنگامی که میخواهند کار عایق کاری ساختمان خود را انجام دهند بین قیرگونی کردن و یا ایزوگام کردن ساختمان خود مردد می مانند. به همین خاطر همیشه این سوال را که کدام یک از این روش ها بهتر است را مطرح میکنند. اگر شما نیز به دنبال پیدا کردن پاسخ این سوال هستید بهتر است بدانید برای مقایسه این دو روش باید ابتدا با هر دوی این روش ها به خوبی آشنا شوید سپس با توجه به شرایط ساختمان خود بهترین را انتخاب کنید. اما به طور کلی معمولا ایزوگام با این که روشی نوین می باشد دارای طرفداران بسیار بیشتری نسبت به قیرگونی است.

زیرا دوام ایزوگام نسبت به قیرگونی بیشتر است و از نظر هزینه نیز ایزوگام به صرفه تر می باشد. چون ماندگاری ایزوگام بیشتر است ونیاز نیست بعد از انجام این کار هر سال اقدام به ترمیم پشت بام کرد.

قیرگونی کف ساختمان

یکی از مشکلاتی که همه افراد با آن مواجه می شوند ورود رطوبت و موریانه به کف ساختمان  می باشد. این دو مشکل همیشه باعث آزرده خاطر کردن اهالی یک ساختمان می شوند. زیرا هم رطوبت  و هم ورود موریانه باعث ایجاد مشکلات زیادی می شوند. برای حل این مشکلات تا چند سال پیش هیچ راهی وجود نداشت اما خوشبختانه امروزه این مشکلات به واسطه قیرگونی کردن کف ساختمان به طور کلی از بین رفته اند.

چون هرگاه قبل از سرامیک کردن کف خانه آن را قیرگونی کنیم به طور کلی قیرگونی از ورود رطوبت و موریانه برای سالیان بسیار زیادی به خانه جلوگیری میکند. بنابراین اگر قصد ساختمان سازی دارید حتما قبل از سرامیک کردن کف خانه همه سطح آن را به واسطه قیرگونی بپوشانید سپس سرامیک ها را بر روی قیرگونی نصب کنید.

نصب ایزوگام روی سطوح مختلف

نصب ایزوگام روی سطوح مختلف

امروزه نصب ایزوگام بر روی سطوح مختلفی انجام می شود. که هر سطح برای این که ماندگاری ایزوگام بر روی آن بیشتر شود باید به شیوه خاصی ایزوگام شود. به عنوان مثال همیشه شیوه ایزوگام کردن سطوح سیمانی با سطوح فلزی فرق دارد. زیرا ماندگاری ایزوگام روی سیمان بسیار زیاد می باشد و این در حالی است که ماندگاری ایزوگام بر روی فلز بسیار کم است و نصاب باید با استفاده از شیوه ها و تکنیک های خاصی این کار را انجام دهد تا ماندگاری ایزوگام زیاد شود. اما با این حال همیشه توصیه می شود برای ایزوگام کردن هر سطحی این کار را به یک فرد ماهر در این زمینه بسپارید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید.

بهترین فصل برای اجرای نصب ایزوگام پشت بام

بسیاری از افراد قبل از این که کار نصب ایزوگام را انجام دهند این سوال را که بهترین زمان برای نصب ایزوگام چه زمانی است را مطرح می کنند. اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد دیگر به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستید. بهتر است بدانید بهترین فصل برای انجام این کار تابستان می باشد. چون مهم ترین عواملی که بر چسبندگی بهتر ایزوگام ها تاثیر دارند رطوبت و دمای هوا می باشند. زیرا زمانی که که اقدام به نصب ایزوگام می کنید باید هم ساختمان و هم هوا هیچگونه رطوبتی نداشته باشند. همچنین بهتر است بدانید هرچقدر دمای هوا بیشتر باشد چسبندگی ایزوگام نیز بهتر می شود.

نکات مهم قبل از اجرای نصب ایزوگام

نکات مهم قبل از اجرای نصب ایزوگام

بسیاری از افراد تصور می کنند که نصب ایزوگام هیچ گونه سختی ندارد و کاری بسیار ساده می باشد که همه افراد می توانند آن را انجام دهند. همین دیدگاه باعث می شود خیلی از افراد تنها به کمک یک کپسول اقدام به نصب ایزوگام بکنند. اما اینگونه از افراد زمانی که کار را شروع می کنند متوجه خواهند شد که این کار نه تنها ساده نیست بلکه کاری دشوار می باشد که نیاز به مهارت دارد و بهتر است تنها توسط افرادی انجام شود که در این زمینه تخصص دارند. اگر شما نیز جز این افراد هستید و دوست دارید حتما خودتان کار نصب ایزوگام را انجام دهید بهتر است ابتدا قبل از نصب با نکات بیان شده در زیر آشنایی پیدا کنید و آنها را به طور کامل رعایت کنید تا نصبی موفق داشته باشید.

جنس ایزوگام

اولین نکته ای که باید قبل از نصب ایزوگام به آن توجه شود جنس ایزوگام می باشد. زیرا جنس ایزوگام همیشه ارتباط مستقیمی با عمر مفید و نتیجه کار مثبت دارد. به همین منظور شما قبل از انجام هرکاری باید به جنس ایزوگام توجه کنید و ایزوگامی را خریداری کنید که کیفیت خوبی داشته باشد. معمولا عمر مفید ایزوگام ها ۱۰سال می باشد و بعد از ۱۰سال باید تعویض شوند.

اما در صورتی که شما ایزوگام مرغوبی را انتخاب نکنید حتما قبل از ۱۰سال ایزوگام خراب می شود و شما مجبور هستید برای تعویض زود هنگام ایزوگام های ساختمان دوباره هزینه زیادی پرداخت کنید.

به همین منظور نوع ایزوگام انتخابی شما اهمیت زیادی دارد. زیرا حتی اگر بهترین نصاب ایزوگام را نیز برای انجام کار خود استخدام کنید ولی جنس ایزوگام شما مرغوب نباشد حتما باید خود را برای تعمیر و یا تعویض آنها در مدت زمان کوتاهی آماده کنید. اگر نمی دانید چگونه ایزوگامی مرغوب خریداری کنید حتما قبل از خرید مطالب زیادی درباره آن ها مطالعه کنید تا بتوانید خریدی خوب داشته باشید.

سطح ایزوگام

دومین نکته ای که قبل از نصب ایزوگام باید به آن توجه شود پیدا کردن سطح متناسب می باشد. زیرا سطحی که قرار است ایزوگام بر روی آن نصب شود باید به گونه ای باشد که ایزوگام بر روی آن به خوبی ماندگار بماند. زیرا بعضی از سطح ها مانند آهن و چوب ایزوگام بر روی آنها ماندگار نمی ماند. چون در آهن انقباض ها و انبساط های زیادی ایجاد می شود که همین امر موجب کنده شدن سریع ایزوگام می شود. در رابطه با چوب نیز بهتر است بدانید به هیچ وجه دوام و ماندگاری لازم را برای چسبندگی مطلوب ایزوگام ندارد . زیرا بعد از مدتی پوسیده می شود و همین امر باعث میشود لایه ایزوگام به طور کامل کنده شود.

برداشتن ایزوگام قبلی

سومین نکته ای که قبل از نصب باید به آن حتما توجه شود برداشتن ایزوگام قبلی می باشد. اگر قصد دارید سطحی را که قبلاً ایزوگام و یا قیر شده است دوباره ایزوگام کنید. باید ابتدا قیر یا ایزوگام قبلی را به طور کامل بکنید به گونه ای که هیچ آثاری از آن برروی سطح باقی نماند. زیرا در صورت برداشته نشدن ایزوگام های قبلی ایزوگامی که تازه نصب میکنید به هیچ وجه چسبندگی و دوام لازم را نخواهد داشت.

نباید ایزوگام روی کاشی و سرامیک انجام شود

چهارمین نکته در رابطه با این موضوع این است که اگر دوست دارید سرویس بهداشتی و یا آشپزخانه فرسوده خود را ایزوگام کنید بهتر است این کار را بر روی کاشی و سرامیک انجام ندهید. چون ایزوگام به هیچ وجه ماندگاری لازم را بر روی کاشی و سرامیک ندارد و خیلی سریع کنده می شود . به همین منظور در بیشتر مواقع برای چسبندگی بهتر ایزوگام کارهای ماهر سطح فرسوده سرامیک و کاشی که قرار است بر روی آنها ایزوگام نصب شود را می شکنند. زیرا انجام چنین کاری می تواند تا حد زیادی باعث افزایش ماندگاری ایزوگام شود. اما اگر دوست ندارید کاشی ها و یا سرامیک های فرسوده را خراب کنید بهتر است از قیرگونی استفاده کنید.

پاک کردن گرد و غبار

آماده سازی سطح نیز پنجمین نکته ای می باشد که باید قبل از نصب ایزوگام به آن توجه شود. زیر سطحی که قراراست ایزوگام بر روی آن نصب شود باید از هرگونه گرد و غبار و خاک پاک شود. به همین منظور قبل از انجام این کار باید شما به خوبی واسطه جارو و تی سطحی که را که قرار است ایزوگام شود را تمیز کنید. تا هیچ گونه آلودگی بر روی آن باقی نماند.

برداشتن تمام وسایل روی پشت بام

برداشتن تمام وسایل روی پشت بام

آخرین نکته در رابطه با نصب ایزوگام نیز برداشتن اجسام از روی سطح می باشد به عنوان مثال: هر گونه وسیله ای که بر روی پشت بام می باشد مانند کولر و وسایل کم مصرف خانه باید برداشته شوند تا هیچ گونه مانعی برای نصب ایزوگام ها وجود نداشته باشد.

نصب ایزوگام تهران



:: موضوعات مرتبط: پیچ رولپلاک سنگ نما , پيچ كردن سنگ نماي ساختمان , پیچ و رولپلاک نما در تهران , پیچ و رولپلاک نما تهران , ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

فردی که ساختمان دارد باید به محکمی سنگ نمای ساختمان خود توجه زیادی داشته باشد. چون در صورت بروز هر گونه مشکلی مسئولیت آن بر عهده مالک ساختمان می باشد. به همین خاطر همیشه کارشناسان ساختمان سازی توصیه می کنند حتما بعد از تکمیل ساختمان مالکان باید اقدام به پیچ و رولپلاک نما بکنند .

چون تنها روشی که با استفاده از آن می توان به خوبی و به صورت مادام العمر نمای هر ساختمانی را محکم کرد تا هیچ گونه ریزشی نداشته باشد پیچ و رولپلاک نما می باشد . امروزه به احتمال زیاد هنگام عبور از سطح شهر ساختمان های مختلفی را مشاهده کنید که نمای خود را پیچ رولپلاک کرده اند. علت استفاده زیاد از این روش مزایای بسیار پیچ و رولپلاک نما می باشد.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست با کیفیت عالی برای حفظ زیبایی و در کنار هم نگه داشتن سنگ های نمای ساختمان است. ایمن سازی نما با پیچ و رولپلاک نما روشی کاملا مقرون بصرفه است. که در کوتاه ترین زمان توسط پرسنل کفساب پلاس با طناب یا راپل بدون نیاز به داربست در ارتفاعات انجام می شود.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

به احتمال زیاد تاکنون بسیاری از شما کلمه پیچ و رولپلاک نما را شنیده اید و حتی مطالب گوناگونی نیز در این رابطه مطالعه کرده باشید. اما اگر آشنایی کاملی با این کار ندارید بهتر است بدانید پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست در واقع عملی می باشد. که باعث می شود با استفاده از یک سری ابزار خاص سنگ نما به بتن پشت آن به خوبی بچسبد.

این کار معمولا توسط نماکاران بسیار ماهر انجام می شود. و اغلب افراد برای پیچ و رولپلاک نما ابتدا با استفاده از دریل یک سری سوراخ ها برای جایگذاری پیچ و رولپلاک ایجاد می کنند .

اندازه دقیق و میزان مناسب سوراخ ها را فقط افراد ماهر می توانند تشخیص دهند. بنابراین تحت هیچ عنوانی اگر تخصصی ندارید اقدام به انجام این کار نکنید. و حتما به یک شرکت معتبر مراجعه کنید تا بتوانید افراد ماهر در این زمینه را بشناسید. و برای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان خود از آنها کمک بگیرید.

هدف از انجام اینکار استحکام بخشی از نمای ساختمان با صرف هزینه تعمیرات کمتر می باشد. شامل کارهایی هست که به کمک آن از ریزش سنگ های شل شده و در حال افتادن جلوگیری می کند. و تمام این کارها به دلیل ایمن سازی و محکم کردن سنگ های نمای ساختمان انجام می گیرد. کلیه سنگ های نما به کمک پیچ و رولپلاک اسکوپ می شود.

بهترین زمان برای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که چه زمانی ما می توانیم نمای ساختمان خود را پیچ و رولپلاک کنیم؟ اگر شما نیز به دنبال پیدا کردن جواب این سوال هستید. بهتر است بدانید می توان این کار را در تمام طول سال انجام داد. اما به عقیده کارشناسان کفساب پلاس بهترین زمان برای انجام این کار اسکوپ سنگ موقع اجرای نما می باشد.

اما اگر این کار موقع ساختمان سازی نیز صورت نگیرد می توانیم بعد از چند سال که از ساخت ساختمان گذشت. نمای آن را برای طول عمر بیشتر و جلوگیری از ریزش سنگ نمای آن پیچ و رولپلاک سنگ نما کرد. بنابراین اگر نتوانستید هنگام ساخت نما آن را پیچ و رولپلاک کنید. نیاز نیست نگران باشید چون حتی به راحتی میتوان در صورت ماندگاری نما بعد از بیست سال نیز آن را پیچ و رولپلاک کرد.

اصولی که باید در پیچ و رولپلاک باید رعایت شود

پیچ کردن سنگ نما اصول خاصی دارد که شرکت باید آشنایی کاملی با این اصول و قواعد داشته باشد تا به بهترین نحو صورت بگیرید و مانع بروز مشکل شود. طبق استاندارد جهانی پیچ کردن سنگ باید در هر 4 سانت صورت گیرد. و در سنگ های که وضعیت آنها خوب نیست باید از دو یا چند پیچ استفاده کرد. تا مقاومت سازی در سنگ نما به درستی انجام شود.

موارد مهم قبل از انجام پیچ رولپلاک نما بدون داربست

قبل از انجام پیچ و رولپلاک نما حتما باید با یک سری نکات آشنایی پیدا کنید تا بتوانید نتیجه دلخواه خود را به دست آورید. به همین خاطر ما در اینجا برای آشنایی بیشتر شما با این نکات بعضی از آنها را برایتان بیان کرده ایم.

انتخاب شرکت مناسب

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم انجام این کار نیاز به تخصص دارد و حتما باید توسط ماهر ترین افراد انجام شود. معمولا افراد ماهر در این زمینه همه در شرکت های معتبر مشغول به کار میشوند. بنابراین انتخاب شرکت مناسب می تواند در داشتن نتیجه بهتر تاثیر گذار باشد. چون اگر شرکت خوبی را انتخاب کنید به خاطر داشتن نیروی کار ماهر می تواند کار بهتری به شما تحویل دهد.

شناخت بهترین نوع پیچ و رولپلاک با توجه به سنگ نمای ساختمان خود

همانگونه که قبلا نیز اشاره کردیم با توجه به پیشرفت ساختمان سازی سنگ های مختلفی با ابعاد متفاوتی برای سنگ نمای ساختمان ها ساخته شده اند. اما ما نمی توانیم برای همه این سنگ ها یک نوع پیچ و رولپلاک به کار ببریم. چون هر نوع سنگی با نوع خاصی رولپلاک سازگاری دارد. به همین خاطر شما حتما باید قبل از انجام این کار مناسب ترین نوع رولپلاک را برای سنگن نمای ساختمان خود بشناسید و آن را خریداری کنید.

اندازه گیری نما

ابعاد نما می تواند اندازه دقیق پیچ و رولپلاک های مورد نیاز شما را تعیین کند. بنابراین شما باید برای جلوگیری از هزینه های اضافی حتما نمای ساختمان خود را اندازه گیری کنید تا بتوانید پیچ و رولپلاک های مورد نیاز را تهیه کنید.

تعمیر نمای ساختمان بدون داربست

خانه همیشه یکی از آرامش بخش ترین مکان هایی است که همه افراد در آن به آرامش می رسند. همین امر موجب شده است افراد برای این که خانه ای زیبا تر داشته باشند. کارهای مختلفی انجام دهند. یکی از پرطرفدار ترین کار هایی که باعث زیبایی هر ساختمانی می شود سنگ کردن نما می باشد.

چون زمانی که نمای یک ساختمان سنگ است بسیار زیبا و شکیل دیده می شود. اما یکی از مشکلاتی که تا الان فکر همه افرادی که نمای ساختمان آنها سنگی می باشد را مشغول کرده است. ریزش سنگ نمای ساختمان می باشد. زیرا زمانی که نمای یک ساختمان آسیب می بیند. تعمیر آن یک کار سخت و وقت گیر به حساب می آید.

در گذشته استفاده از داربست برای انجام چنین کاری بسیار رایج بود اما امروزه دیگر همه افراد به فکر تعمیر نمای ساختمان بدون داربست می باشند. چون این کار باعث می‌ شود در میزان هزینه و وقت آنها بسیار صرفه جویی شود.

چرا ترمیم سنگ نمای ساختمان باید انجام شود؟

بسیاری از افراد فکر می کنند آسیب دیدن سنگ نمای یک ساختمان تنها موجب می شود زیبایی نما از بین برود. اما بهتر است بدانید آسیب دیدن یک قسمت از نما می تواند عوارض بسیار زیادی را با دنبال داشته باشد. در ادامه این مطلب ما آنها را برای آشنایی شما با این موارد بیان کرده ایم.

نفوذ رطوبت به کل نما

حتی اگر تنها یک قسمت کوچک از نما نیز آسیب ببیند. به مرور زمان و با بارش باران رطوبت از طریق قسمت آسیب دیده به سایر قسمت های نما نفوذ می‌کند و باعث می‌ شود کل نما پوسیده شود.

ریزش سایر قسمت ها

هنگامی که یک قسمت از سنگ نما آسیب می‌ بیند باید خیلی سریع تعمیر شود. زیرا اگر قسمت آسیب دیده تعمیر نشود سایر قسمت های نما نیز بعد از مدتی به خاطر آسیب هایی که به آنها وارد میشود دچار ریزش میشوند.

پایین آمدن ارزش مادی ساختمان

همیشه هنگامی که افراد می خواهند یک ساختمان را خریداری کنند ابتدا تمام قسمت های آن را بررسی می کنند و هرچه نمای ساختمان مورد نظر زیباتر باشد قیمت ساختمان نیز بیشتر می‌شود. به همین خاطر صاحبان ساختمان باید نماهای سنگی ساختمان خود را که دچار ریزش شده اند را به خوبی تعمیر کنند تا قیمت کل ساختمان کاهش پیدا نکند.

ترمیم سنگ نما با پیچ رولپلاک نما

هنگامی که نمای یک ساختمان دچار ریزش می شود. افراد ساکن در آن ساختمان به دنبال راهی هستند. که بتوانند آن را به گونه ای تعمیر کنند که تا مدت های زیادی دیگر دچار چنین مشکلی نشود. تقریبا می‌توان گفت تنها روشی که به افراد کمک می کند بتوانند برای مدت زمان بسیار طولانی نمای ساختمان خود را تعمیر کنند واز ریزش مجدد آن جلوگیری کنند ترمیم سنگ نما با پیچ رولپلاک نما می باشد.

زیرا پیچ و رولپلاک نما میتواند تک تک سنگ های به کار رفته در نمای یک ساختمان را به لایه زیرین آن ها وصل کند. چون سنگ ها پیچ و رولپلاک می شوند تنها زمانی ریزش میکنند که به خاطر مرور زمان سنگ خود به خود از بین برود. به همین خاطر همه افرادی که این روش را برای ترمیم سنگ نمای ساختمان خود انتخاب می کنند‌ می‌ توانند تا سالیان زیادی از بابت ریزش سنگ نمای ساختمان خود نگرانی نداشته باشند.

روش های ترمیم نمای ساختمان

به طور کلی تنها سه روش در حال حاضر وجود دارند که با استفاده از آنها اقدام به ترمیم نمای ساختمان بدون داربست می کنند.‌ برای آشنایی با این روش ها می توانید ادامه این مطلب را مطالعه کنید. زیرا ما آنها را به طور کلی برای شما بیان کرده ایم.

کار با راپل

این روش از ترمیم نمای ساختمان بدون داربست چند سالی است به وجود آمده و در همین مدت کوتاه توانسته است جایگاه بسیار خوبی در بین تمام افرادی که کار ساختمانی انجام می دهند پیدا کند. زیرا کار با راپل مزایای زیادی دارد که ما در اینجا بعضی از آنها را برای شما بیان کرده ایم.

هزینه کم: هنگامی که افراد برای تعمیر نمای ساختمان بدون داربست خود استفاده از راپل را انتخاب می‌کنند. چون هزینه نصب داربست را پرداخت نمی‌کنند میزان هزینه آنها بسیار کاهش پیدا میکند.

وقت کم: معمولا افراد هنگامی که میخواهند سنگ نمای ساختمان خود را تعمیر کنند‌. دوست دارند در کمترین مدت ممکن این کار را به اتمام برسانند و چون نصب داربست کار وقت بری است انتخاب آن مناسب نمی باشد. به همین خاطر انتخاب روش کار با راپل بهترین انتخاب می باشد. زیرا در ترمیم نمای ساختمان بدون داربست سرعت کار بسیار بالا می باشد.

ایمنی بالا: یکی از مهمترین مواردی که افراد هنگام انجام کار های ساختمانی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند ایمنی می باشد. چون اگر به چنین چیزی دقت نکند ممکن است جان آنها در خطر قرار بگیرد. کار با راپل را میتوان ایمن ترین روش تعمیر سنگ نمای ساختمان دانست‌. چون در ترمیم نمای ساختمان بدون داربست احتمال سقوط افراد بسیار کم است.

دسترسی به تمام نقاط: معمولا نمای ساختمان های مرتفع خیلی بیشتر از سایر ساختمان ها دچار ریزش می شود. دسترسی به نقاطی از سنگ نما که دچار ریزش شده اند کار بسیار سختی است. به همین خاطر برای اینگونه از تعمیرات کار با راپل بهترین گزینه می باشد. زیرا زمانی که افراد از راپل برای انجام چنین کار هایی استفاده می کنند به تمام نقاط نما دسترسی کامل دارند و می‌توانند به بهترین شیوه ممکن آن را تعمیر کنند.

نصب داربست

میتوان گفت یکی از اولین روش هایی که از آن برای انجام کار های ساختمانی در ارتفاع استفاده می کردند نصب داربست بود. نصب داربست امروزه برای تعمیر سنگ نمای ساختمان کاربرد زیادی ندارد. چون میزان امنیت ترمیم نمای ساختمان بدون داربست در مقایسه با سایر روش های تعمیر بسیار کمتر می باشد.

همچنین نصب داربست می تواند باعث ایجاد مشکل عبور مرور افراد شود و همین امر موجب می شود بسیاری از کارفرمایان چنین شیوه ای را برای انجام کار تعمیر سنگ نمای ساختمان خود نپسندند. اما با این حال امروزه هنوز هم افراد زیادی وجود دارند که این شیوه را برای تعمیر سنگ نمای ساختمان خود انتخاب می کنند. به همین خاطر نمی توان گفت این روش کاملا منسوخ شده می باشد.

دستگاه بالابر کلایمر

یکی دیگر از روش هایی که از آن برای تعمیر سنگ نمای ساختمان استفاده می شود .استفاده از دستگاه بالابر کلایمر می باشد. قیمت این دستگاه بسیار بالا می باشد و همه افرادی که کار تعمیر را انجام می دهند نمی توانند آن را بخرند. به همین خاطر افرادی که از چنین دستگاهی استفاده می کنند معمولا آن را با صورت ماهیانه اجاره می کنند. سرعت کار با دستگاه بالابر کلایمر خیلی کم می باشد و مهم ترین علت این امر نیز بزرگ بودن سبد های دستگاه می باشد که برای جابجایی در هر چرخی بسیار وقت می گیرند.

از این دستگاه معمولا زمانی استفاده میشود که موقعیت ساختمان به گونه ای است که نمی‌توانند برای تعمیر سنگ نمای ساختمان آن از راپل و داربست استفاده کرد. میزان امنیت این روش نسبت به داربست بسیار بیشتر می باشد. چون فردی که میخواهد چنین کاری را انجام دهد داخل سبد های دستگاه قرار میگیرد و با خیالی آسوده کار خود را به اتمام می رساند.

اما یکی از مهم ترین معایب این روش این است که هزینه آن بسیار بالا می باشد.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست

این یکی از روش های جدید و ایمن برای انجام کار در ارتفاع ساختمان ها می باشد. و در واقع یکی از بهترین روش های کم هزینه برای اجرای خدمات در ارتفاع و پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست است. در اجرای روش پیچ و رولپلاک نما با طناب(راپل) دیگر نیازی به داربست یا کلایمر نیست و تمام کارها با استفاده از طناب توسط افراد متخصص در ارتفاع انجام می شود.

پیچ و رولپلاک نما در تهران

تمام کارهای پیچ و رولپلاک نما در تهران با طناب های راپل در ساختمان های بلند و برج ها مورد استفاده قرار می گیرد. تمام این ساختمان های بلند در تهران در نمای خود از سنگ و چوب و یا مواد تزئینی دیگر استفاده می کنند.

که با توجه به بارندگی، آب به پشت سنگ نمای ساختمان نفوذ کرده و موجب خرابی ساختمان و ریزش سنگ و ... می شود برای جلوگیری از خرابی باید از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان استفاده کرد. شرکت کفساب پلاس با تجربه ی کاری زیاد و نمونه کارهای فراوان این کار را به بهترین نحو و مناسب ترین قیمت انجام میدهد.

نحوی انجام پیچ و رولپلاک نما با راپل

چون استفاده از راپل برای پیچ و رولپلاک نمای سنگ روشی جدید می باشد. افراد زیادی این سوال را می پرسند که این کار چگونه انجام میشود؟ معمولا امروزه دیگر کمتر کسی برای پیچ و رولپلاک سنگ نمای خود از داربست استفاده می کند.

چون داربست هم فضای زیادی برای نصب نیاز دارد و هم امنیت بالایی ندارد. اما می توان گفت که راپل هیچ کدام از این مشکلات را ندارد و مزایای زیادی نیز علاوه بر آنها دارد . اولین بار راپل برای صخره نوردی مورد استفاده قرار گرفت اما با مرور زمان این روش در ساختمان سازی جایگاه ویژه ای به دست آورد و توانست برای پیچ و رولپلاک نما کمک زیادی به افرادی که این کار را انجام می دهند بکند .

استفاده از راپل برای انجام این کار باعث می شود سرعت کار افراد افزایش یابد و نیاز نباشد زمان زیادی را برای نصب آن هدر داد. معمولا افراد ماهر می توانند در کمترین زمان ممکن طناب های راپل را به قسمت های محکم پشت بام ساختمان ها وصل کنند و بلافاصله شروع به کار کنند.

عوامل مهم که در قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان تاثیر می گذارد

سنگ نما ساختمان

قیمت پیچ و رولپلاک نما برای سنگ های گرانیت، مرمر،سنگ های رومی، سنگ های کریستال ،دهبید و بقیه سنگ ها متفاوت است.

ساختار سنگ نما

ساختار سنگ از نظر رگه و بافت در قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست تاثیر میگذارد. مثلا سنگ نما 10 ساله نسبت به سنگ نما 5 ساله کیفیت پایین تری دارد و باید پیچ های بیشتری مصرف کرد. و حتی در حین کار ممکن است سنگ قدیمی کامل تعویض شود.

محیط انجام کار و راپلکار

هزینه پیچ و رولپلاک نما یک ساختمان 5 طبقه با دو نفر نیروی راپلکار بیشتر از هزینه پیچ کردن سنگ نمای یک ساختمان 3 طبقه با یک نیروی راپلکار است.

فصول انجام کار

در سرمای زمستان انجام پیچ و رولپلاک نما کار سخت تر می شود و طبعا قیمت آن در فصل تابستان ، کمی ارزانتر خواهد شد.

نوع مواد و مصالح در نما

نوع مصالح ساختمانی به کار رفته در پشت سنگ مانند نوع سیمان، نوع ماسه، مقدار آب موجود در سیمان می تواند تعیین کننده عمر نگهداری سنگ روی نما را افزایش دهد. مثلا اگر ملات پشت سنگ از سیمان درجه 2 و 3 باشد. فرآیند سوراخ کردن سنگ با دقت بیشتری انجام می گیرد. و کار بیشتر طول می کشد و قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست بالاتر خواهد رفت.

ابعاد و اندازه سنگ نما

ابعاد سنگ در مقدار استفاده از پیچ رولپلاک نما، درپوش پشت پیچ و دریل کاری تاثیر مستقیم دارد. مثلا قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست برای سنگ 40*40 کمی ارزانتر از سنگ با ابعاد 60*60 است. سنگ 60*60 ممکن است 6 عدد پیچ و رولپلاک نیاز داشته باشد! سنگ 40*40 به طور کل ممکن است 4 عدد پیچ و رولپلاک نیاز داشته باشد.

سایز مناسب پیچ برای ثابت و مهار کردن سنگ نما

به منظور مهار سازی سنگ نمای شل و لق، پیچ های مورد استفاده دارای طول و ضخامت متفاوتی هستند. که اندازه آنها به ضخامت و ملات پشت سنگ بستگی دارد بفرض برای ضخامت سنگ 1.5 سانتی پیچ 6 سانتی و برای سنگهای به ضخامت 5/2 تا 3 سانتی پیچ 8 سانتی مناسب است.

همینطور با افزایش سایز پیچ برای سوراخ کاری سایز مته تغییر می کند. در کل سایز پیچ بایستی با ضخامت سنگ و ملات پشت سنگ برابر باشد. همچین طول رولپلاک بایستی به ضخامت ملات پشت سنگ باشد. از خصوصیات خوب پیچ ها مقاومت در برابر زنگ زدگی و مقاومت کششی است.

چگونه می توان یک نماکار ماهر را شناخت؟

برای شناخت یک نما کار ماهر اولین کاری که باید انجام دهید این است که کارکردن او را مشاهده کنید. چون معمولا نماکار های ماهر قبل از انجام هر کاری ابتدا تمام سنگ های شل شده را شناسایی می کنند سپس آن ها را به خوبی مهار می کنند.

همچنین اینگونه از نما کاران اهمیت بسیار زیادی به اجرای منظم و یک ردیف سنگ ها می دهند. چون این کار باعث زیبایی بیش از حد نما می شود.

معمولا یکی از دیگر از مهم ترین شاخصه های که باعث می شود ما بتوانیم یک نما کار ماهر را به خوبی شناسایی کنیم این است که نماکاران ماهر همیشه بهترین پیچ و رولپلاک هایی که برای نمای ساختمان ها نیاز است را می شناسند.

و آنها را به صاحبان ساختمان ها معرفی می کنند. بنابراین اگر به دنبال پیدا کردن چنین فردی هستید حتما به موارد بیان شده در بالا توجه کنید. چون از طریق این موارد می توان به راحتی ماهر ترین افراد را در این زمینه شناسایی کرد.

انواع رولپلاک موجود برای مهارسازی سنگ نما

رولپلاک توکار

پر کاربردترین رولپلاک برای پیچ کردن سنگ نما مربوط به رولپلاک توکار است. که با ملات در اکثر ساختمان ها استفاده می شود. پس از سوراخ شدن ملات پشت سنگ و قرارگیر رولپلاک توکار براحتی سنگ را می تواند با ملات پشت آن اسکوپ کرد. با توجه به تنوع بالای این رولپلاک ها، انتخاب اندازه آنها بسته به سایز پیچ تغییر می کند.

رولپلاک لبه دار روکار

کاربرد این رولپلاک بیشتر در نصب قطعات روی سطوح می باشد. لبه روی رولپلاک سبب می شود. همه ی رولپلاک داخل سطح کار نرود ، و سر رولپلاک با گیر کردن روی لبه سطح کمک می کند. تا با بستن پیچ بدون چرخش در داخل سطح، باز شده و بتواند قطعه را نگه دارد . این مدل از رولپلاک کمتر در نما استفاده می شود.

رولپلاک فشیر

این رولپلاک وظیفه دارد دارد بدون هیچ ملاتی قطعه را بر روی سطح نصب کند. این رولپلاک با جمع شدن در پشت سطح به خود سطح گیر میکند و به خوبی قطعه را مهار می کند.

رولپلاک پروانه ای

رولپلاک بعد از قرار گیری در داخل سطح به صورت شاخه ای باز می شود. و لبه های آن به قسمت های مختلف گیر می کند. این رولپلاک در مهار کردن سنگ نما کاربرد دارد.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج

شرکت کفساب پلاس بهترین خدمات در زمینه پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج و تهران فعالیت دارد. این خدمات شامل مجموعه فعالیت هایی است که طی آن سنگ های ساختمان کاملا محکم و ایمن می شوند.

تا بر سر عابران و رهگذران نریزند. ساکنان مناطق تهران و کرج نیز می توانند از خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه ما استفاده نمایند.

انواع پیچ و بهترین نوع آن در پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست

پیچ های استیل

از بهترین نوع پیچ هستند. در برابر رطوبت و خوردگی مقاومت بالایی دارند. پیچ های استیل قیمت بالاتری نسبت به پیچ های فولادی و گالوانیزه دارند. بخاطر گران بودن این پیچ ها فقط به درخواست کارفرما و قبول هزینه پیچ از آنها استفاده می شود.

پیچ های فولادی

بعد از پیچ های استیل بهترین نوع پیچ فولای است. از فولاد درجه یک و گالوانیزه ساخته شده است. دارای رزوه های مناسب می باشد. دارای گل پیچ مناسب برای راحتی در هنگام سفت کردن می باشد.

پیچ های گالوانیزه طلایی رنگ

از آهن ساخته شده است و روکش گولوانیزه دارد. قیمت پایین تری نسبت به پیچ های فولای دارد. بعد از گذشت 4 یا 5 سال زنگ می زنند. استفاده از این پیچ ها به هیچ وجه توصیه نمی شود.

برطرف کردن ریزش سنگ با پیچ و رولپلاک نما

ریزش سنگ به یک مسئله خیلی بزرگ در شهرها تیدیل شده است چون اگر سنگی از نمای ساختمان کنده شود و بریزد باید حتما تمام خسارت ناشی از آن را پرداخت کنید. اگر خدمات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست را به یک شرکت معتبر و مطمئن بسپارید دیگر نگران ریزش سنگ نما نیستید و خیالتان راحت و آسوده می باشد.

مهمترین روش های مقاوم کردن سنگ نما در برابر ریزش

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که تاکنون باعث ایجاد خطرات زیادی در ساختمان ها شده است ریزش سنگ نما می باشد. گاهی اوقات ریزش سنگ نما باعث ایجاد خسارت های مالی و جانی بسیاری هم برای عابران پیاده و هم اهالی ساختمان می شود.

به همین خاطر برای همه افراد پیدا کردن راهی که بتوان با استفاده از آن نما را برای همیشه مقاوم سازی کرد اهمیت زیادی دارد. ما در اینجا بعضی از مهمترین راه کارهایی که باعث می شوند. مقاومت نما افزایش یابد را برای شما بیان کرده ایم.

آنالیز و بررسی کامل وضعیت سنگ نمای ساختمان

اولین کاری که برای مقاوم سازی یک نما باید انجام شود بررسی کامل نما می باشد . چون با استفاده از این کار می توان به راحتی تمام سنگ های شکسته شده و ترک خورده نما را شناسایی کرد. و آنها را تعمیر و در صورت نیاز تعویض کرد.

شناسایی دقیق سنگ های آسیب دیده نما کمک زیادی به افزایش ایمنی ساختمان می کند. همه صاحبان ساختمان اگر خودشان توانایی انجام این کار را ندارند. باید هر چند وقت یه بار یه فرد ماهر را برای انجام این کار به بازدید ساختمان خود بیاورند. چون تعمیر سنگ های آسیب دیده نما می تواند باعث پایداری آن برای مدت زمان زیادی شود.

همانگونه که می دانید در صورت وجود سنگ های آسیب دیده و ترک خورده در نما آب به لایه های زیرین سنگ نما نفوذ پیدا می کند. و به مرور زمان باعث پوسیدگی و خرابی آن می شود. به همین خاطر اگر به صورت مدام سنگ های آسیب دیده تعویض و تعمیر شوند دیگر هیچ راهی برای نفوذ رطوبت باقی نمی ماند و طول عمر نما برای برای زمان زیادی افزایش می یابد.

ثابت کردن سنگ ها

از روش های زیادی برای تثبیت سنگ ها استفاده می شود. چون انجام این کار باعث می شود احتمال ریزش آنها تقریبا صفر شود. و بتوانند در برابر هر گونه مشکلی حتی زلزله ها و طوفان های سنگین نیز ریزش نکنند .

معمولا برای این که بتوان همه سنگ های یک نما را به خوبی محکم کرد از نوعی چسب و رزین مخصوص استفاده می شود. چون این نوع از مواد می توانند علاوه بر چسباندن سنگ ها به بتن زیر نما همه آنها را نیز به خوبی به هم متصل کنند . این روش تاکنون توانسته است استحکام بسیاری از نما ها را افزایش دهد. و با ثابت نگه داشتن سنگ ها احتمال ریزش آنها را بسیار کم کند.

تقویت ساختار نما

گاهی اوقات به مرور زمان بعضی از قسمت های یک نما ضعیف می شوند. در اینگونه از مواقع باید صاحبان ساختمان ها حتما اقدام به بهبود این قسمت ها بکنند. و مقاومت آنها را به طور قابل توجهی افزایش دهند.

روش های بسیار زیادی وجود دارند که می توانند مقاومت قسمت های ضعیف یک ساختمان را افزایش دهند که از جمع آنها میتوان به مواردی مانند: استفاده از پیچ های مخصوص، استفاده از مهره های بسیار محکم و استفاده از بست های فلزی با کیفیت اشاره کرد. هر کدام از این روش ها می توانند تا حد بسیار زیادی مقاومت قسمت های ضعیف نما را افزایش دهند .

چون تمام این اقدامات می توانند سنگ های قسمت ضعیف نمای ساختمان را به خوبی به بتن نما وصل کنند و آنها را در برابر بادهای شدید، زلزله های بزرگ، و تغییرات دمایی متفا وت بسیار مقاوم کنند.

مراقبت زیاد و نگهداری اصولی از نما

بعد از ساخت یک ساختمان باید نمای آن به صورت منظم و خوب نگهداری شود. یعنی این که باید صاحبان ساختمان ها و افرادی که در آنها زندگی می کنند به صورت منظم تمام قسمت های نما را بررسی کنند تا در صورت بروز هرگونه تغییر شکل سنگ ها و ترک خوردگی آنها فورا شروع به تعمیر و تعویض سنگ ها بکنند.

همچنین هنگامی که ساختمان زهکشی آب می شود باید تمام لوله ها و باران گیر ها به صورت اصولی نصب شوند و هرچند وقت یک بار تمام این موارد به صورت منظم بررسی و تمیز شوند.

زیرا اگر لوله ها و باران گیر ها مسدود شوند و یا نشتی آب داشته باشند نما خیس می شود و بعد از مدت زمان کمی به طور کامل فرسوده می شود و ریزش می کند.

هنگامی که چنین مشکلی به وجود می آید افراد مجبور می شوند کل سنگ نما را تعویض کنند و هزینه زیادی بابت آن پرداخت کنند . بنابراین اگر صاحب ساختمانی می باشد که نمای آن سنگ است حتما باید به این مورد توجه کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

بهره گیری از سیستم های حفاظتی پیشرفته

یکی دیگر از مواردی که باعث می شود از ریزش سنگ نما جلوگیری شود استفاده از سیستم های حفاظتی پیشرفته می باشد. این گونه از سیستم ها شامل: شبکه های فولادی بسیار محکم، قاب های فلزی با جنس مناسب و نصب نگهدارنده های باکیفیت سنگ می باشند.

چون وجود هر کدام از این موارد برروی نما باعث می شود. سنگ ها به خوبی پشتیبانی شوند و ریزش آنها به طور کامل متوقف شود. همچنین بهتر است بدانید یکی دیگر از بهترین مزایای این سیستم های حفاظتی این است. که باعث می شوند به هیچ وجه آب به لایه های زیرین نما نفوذ پیدا نکند. و احتمال آسیب دیدگی آنها خیلی کم شود.

حتی وجود سیستم های حفاظتی باعث می شود. نما تا حد زیادی در برابر تغییرات دمایی مقاوم شود و هیچ کدام از آنها نتوانند آسیبی به آن وارد کنند. استفاده از تمام موارد بیان شده در بالا باعث می شود سنگ نمای ساختمان بسیار مقاوم شود. و برای سالیان زیادی ماندگار بماند. بنابراین حتما اگر در چنین ساختمان هایی زندگی میکنید به تمام موارد بیان شده در بالا توجه کنید.

تعمیر نمای کامپوزیت ساختمان

امروزه برای ساخت نما های ساختمان از مصالح ساختمانی بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از بهترین و پرطرفدارترین مصالحی که به خاطر ویژگی های مثبت فراوانی که دارد توانسته است جایگاه ویژه ای در بازار به دست آورد کامپوزیت می باشد.

این نوع از مصالح نسبت به مصالح قدیمی دارای مزایای بسیار بیشتری می باشد. شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید بسیاری از نمای ساختمان هایی که در سطح شهر وجود دارند از جنس کامپوزیت می باشند.

چون نمای کامپوزیت می تواند جلوه ای بسیار زیبا به ساختمان ها ببخشد.‌ اما گاهی اوقات به خاطر شرایط جوی ممکن است در یک منطقه طوفان رخ دهد. در چنین مواقعی ممکن است نمای کامپوزیتی یک ساختمان آسیب ببیند. همچنین مرور زمان نیز می تواند بر این امر تاثیر گذار باشد. هنگامی که یک قسمت از نمای کامپوزیتی آسیب میبیند و از بین می‌رود چهره ساختمان بسیار زشت دیده می شود به همین خاطر افراد باید به فکر تعمیر نمای کامپوزیت ساختمان باشند.

کامپوزیت در واقع ورقه های آلومینیومی شاسی کشی شده ای می باشند که اگر آسیب ببینند میتوان به واسطه پیچ و رولپلاک آن را تعمیر کرد. در بیشتر مواقع برای تعمیر نما های کامپوزیتی از داربست استفاده نمی‌کنند و از راپل استفاده می کنند.

همچنین تعمیر چنین نماهایی یک کار ضروری به حساب می آید. چون در صورتیکه نمای ساختمان کامپوزیتی آسیب ببیند امکان نفوذ رطوبت به همه قسمت های نما بسیار زیاد است و همین امر موجب می شود چنین نماهایی به شدت پوسیده شوند.‌

مهم ترین مزایای استفاده از کامپوزیت برای ساخت نمای ساختمان ها

  • هنگامی که نمای بیرونی ساختمان شما از جنس کامپوزیت می باشد. امکان ایجاد خط و خش بر روی آن بسیار کم می شود.
  • اینگونه از نما ها بسیار در برابر شرایط جوی مانند باد و باران از خود مقاومت نشان می دهند.
  • یکی دیگر از ویژگی های بارز نماهای ساختمانی کامپوزیت داشتن وزن سبک می باشد. این گونه از نما در مقایسه با سایر نما ها بسیار سبک تر می باشند. به همین خاطر هنگام ریزش میزان خسارت آن بسیار کم می‌باشد.
  • همچنین بهتر است بدانید تعمیر نماهای کامپوزیتی کاری بسیار آسان می باشد.

پرداخت هزینه پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست بر عهده چه کسی است؟

امروزه افراد برای زیبا کردن ساختمان های خود هم نما های پشتی و هم نما های اصلی را سنگ نما می کنند. همانگونه که میدانید هر دوی این نما ها جز مشاعات ساختمان به حساب می آیند. و اگر نیاز به پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست داشته باشند و تمام واحد های ساختمان به افراد مختلفی فروخته شده باشند. باید هزینه این کار به طور مساوی بین تمام مالکان ساختمان تقسیم شود.

بنابراین هیچ مالکی حق ندارد که ادعا کند چون من در واحدهای پشتی زندگی میکنم هزینه پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان به من مربوط نیست . چون قانون آپارتمان نشینی به گونه ای است که اگر کوچکترین مشکلی برای هرکدام از قسمت های ساختمان به وجود آید باید هزینه آن را همه ساکنان پرداخت کنند.

اگر فردی در آپارتمان شما زندگی می کند که از پرداخت هزینه امتناع میکند میتوانید یک صورت جلسه برای او تنظیم کنید و در آن ذکر کنید که در صورت بروز هرگونه حادثه ای و به وجود آمدن مشکل جانی و مالی مسئولیت آن برعهده فردی می باشد که هزینه را پرداخت نمی کند. به هیچ وجه بحث مقاوم سازی نما را کوچک نشمارید و حتما به آن رسیدگی کنید تا از بروز هر گونه حادثه ای جلوگیری کنید.

در صورت ریزش سنگ نما هزینه آن بر عهده چه کسی است؟

به مدت ۱۰ تا۱۵سال اگر هرگونه خسارت مالی و جانی برای عابران، افراد ساختمان، اموال و خودروهای مردم به وجود آید پرداخت هزینه آن برعهده سازنده ساختمان می باشد.

چون تهیه مصالح و پیدا کردن استاد کارهای ماهر به عهده سازنده می باشد. به همین خاطر اگر در مدت بیان شده مشکلی برای سنگ نمای ساختمان به وجود آید نشان دهنده این است که این فرد هنگام فراهم کردن یکی از موارد و یا هر دو مورد بیان شده در بالا کوتاهی کرده است.

در اکثر مواقع دسترسی به سازنده امکان پذیر نیست. چون در بیشتر اوقات مشکلات قراردادی و اجرایی زیادی بین کارفرمایان و سازندگان به وجود می آید که باعث نیمه کاره ماندن ساختمان و سپردن کار به سازندگان جدید می شود. به همین خاطر بهتر است قبل از خراب شدن نما و شروع ریزش آن اقدام به پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست بکنید.

چون با انجام این کار برای مدت زمان طولانی نمای ساختمان را از هرگونه خرابی ایمن می کنید. اما با این حال بازم افراد زیادی این سوال را می پرسند که در صورت دسترسی نداشتن به سازنده چه کاری میتوانیم انجام دهیم؟ در این صورت باید تمام ساکنین ساختمان هزینه مربوطه را جمع آوری کنند و آن را پرداخت کنند.

همچنین بعد از پرداخت خسارت باید اقدام به پیچ و رولپلاک سنگ نما بکنند و از شرکتی که این کارا برای آنها انجام داده است فاکتور دریافت کنند. و با استفاده از فاکتور و مدارک پرداخت خسارت از طریق مراجع قانونی اقدام کنند.

بسیاری از افراد برای جلوگیری از پرداخت هزینه اضافی  اقدام به شکایت نمی کنند. اما بهتر است بدانید در تمام دعوا های حقوقی کاملا حق خریدار همیشه محفوظ می ماند. به همین خاطر نیاز نیست نگران هزینه هایی که برای محکم سازی نما پرداخت میکنید باشید.

پیچ و رولپلاک نما چند سال میتواند ایمنی نمای ساختمان را تضمین کند؟

هرگاه نمای یک ساختمان مقاوم نباشد میتواند به عنوان یک اجل معلق عمل کند و هر لحظه حادثه ای جبران ناپذیر به وجود آورد که هزینه های سنگینی به همراه داشته باشد. به همین خاطر همیشه قبل از خراب شدن نما باید آن را به یک شرکت معتبر بسپارید تا کار پیچ و رولپلاک را بر روی آن انجام دهد. تاثیر پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست و میزان استحکام آن بستگی زیادی به شرکت انتخابی  دارد. به همین منظور شما باید هنگام انتخاب شرکت توجه زیادی داشته باشید.

مهم ترین دلایل ریزش سنگ نما

دلایل زیادی وجود دارند که باعث ریزش سنگ نمای ساختمان ها می شوند. ما در اینجا بعضی از آنها را به شما معرفی کرده ایم.

رطوبت

معمولا در بیشتر اوقات رطوبت می تواند از طریق درز بین سنگ ها به زیر آنها نفوذ پیدا کند و دلیل ریزش سنگ نما بشود . جنس سنگ هایی که برای نمای ساختمان به کار برده می شوند به گونه ای است که در برابر نم و رطوبت مقاومت زیادی دارند. به همین خاطر رطوبت نمی تواند از طریق سنگ ها نفوذ پیدا کند.

اما چون درز بین آنها اغلب با استفاده از سیمان و گچ پر می شود میتواند رطوبت زیادی جذب کند. مقدار رطوبتی که از این طریق جذب می شود با مرور زمان و سرد و گرم شدن هوا باعث جدا شدن سنگ از ملات می شود و نما شروع به ریزش میکند.

نشست زمین

یکی از مهم ترین دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان نشست زمین می باشد. چون نشست زمین به راحتی می تواند بین سنگ های نما فاصله ایجاد کند . همانگونه که می دانید ایران امروزه در معرض خشکسالی قرار دارد و میزان بارش در آن بسیار کم می باشد. همین امر موجب ایجاد کم آبی و کاهش آب های زیرزمینی می شود که مهم ترین عامل های ایجاد نشست زمین می باشند. معمولا پدیده نشست زمین بیشتر در شهر های بزرگ به چشم می خورد.

همچنین بهتر است بدانید در شهر های بزرگ به خاطر جمعیت زیاد همیشه ساختمان ها با تعداد طبقات بالا ساخته می شوند که نمای بیشتر آنها نیز سنگی می باشد. هنگامی که زمین نشست کند فشار زیادی به خاطر کشش به دیوارها و ستون های ساختمان وارد میشود.

ستون ها معمولا از فولاد ساخته می شوند و مقاوم هستند. اما هیچگاه در نمای ساختمان ها از فولاد استفاده نمی شود. و ملاتی که برای نگهداری سنگ نما استفاده می شود نیز نمی تواند در برابر تنش های کششی مقاومت کند. به همین خاطر هنگامی که نشست زمین اتفاق می افتد حتما نمای ساختمان ها دچار ریزش میشوند.

وجود ساختمان در کنار خیابان

یکی دیگر از دلایل اصلی ریزش سنگ نمای ساختمان قرارگیری آنها در کنار خیابان است. چون همه ساختمان هایی که در کنار خیابان قرار دارند به خاطر عبور زیاد ماشین های سنگین همیشه دچار لرزش می شوند.

هنگامی که این لرزش ها زیاد باشد نیروهای نوسانی در ساختمان به وجود می آیند و به مرور زمان باعث ریزش سنگ نمای ساختمان ها می شوند. همیشه توصیه می شود ساختمان هایی که در مجاورت خیابان قراردارند نمای خود را حتما پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست کنند تا سنگ نمای آن ها دچار ریزش نشود.

عدم بندکشی

همه نماکار ها هنگامی که کار سنگ نمای یک ساختمان را تمام می کنند باید در پایان کار تمام درز های بین سنگ ها را بند کشی کنند. چون عدم بندکشی سنگ نما یکی از دلایل اصلی ریزش آن می باشد.



:: موضوعات مرتبط: پیچ رولپلاک سنگ نما , پيچ كردن سنگ نماي ساختمان , پیچ و رولپلاک نما در تهران , پیچ و رولپلاک نما تهران , پیچ و رولپلاک سنگ نما در تهران , پیچ رولپلاک نما با طناب , پیچ رولپلاک نمای سنگی , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج , ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

نظافت شیشه در ارتفاع با طناب،نظافت شیشه های برج

نظافت شیشه در ارتفاع با طناب

همه افراد دوست دارند ساختمان های خود را به بهترین و زیباترین نحو ممکن بسازند. یکی از بهترین متریال هایی که امروزه افراد از آن برای نمای ساختمان ها و برج های بلند بسیار استفاده می کنند شیشه می باشد.

افرادی که برای نمای ساختمان های خود از شیشه استفاده می کنند می توانند ساختمانی بسیار شیک و زیبا داشته باشند. اما اگر نمای شیشه ای یک ساختمان کثیف باشد می تواند به طور کلی زیبایی را از ساختمان بگیرد. به همین خاطر همیشه افراد زیادی هستند که به دنبال پیدا کردن روشی برای شستن شیشه های ساختمان های بلند می باشند.

چون دسترسی به چنین شیشه هایی بسیار سخت می باشد. و هر کسی نمی تواند چنین کاری را انجام دهد. نصب داربست هنگامی که ارتفاع ساختمان بسیار زیاد است کار درستی نیست. چون احتمال سقوط افراد زیاد است . به همین خاطر بسیاری از افراد از طناب و راپل برای انجام چنین کاری استفاده می کنند.

نظافت شیشه در ارتفاع

همانگونه که می دانید جنس شیشه به گونه ای است که تنها تا زمانی زیباست که تمیز باشد. چون در واقع کثیفی می تواند به طور کامل زیبایی شیشه را بگیرد.

همچنین بهتر است بدانید چون شیشه دارای جنسی شفاف می باشد. اگر کوچکترین آلودگی بر روی آن وجود داشته باشد. به خوبی خود را نشان می دهد و باید خیلی سریع تمیز شود. معمولا کار تمیز کردن شیشه هایی که ارتفاع آنها زیاد نیست و امکان دسترسی به آنها وجود دارد سخت نیست.

اما شیشه هایی که در ارتفاع های بلند هستند اگر کثیف شوند تمیز کردن آنها بسیار دشوار است. و افراد برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه ای باید به افراد ماهر و شرکت های معتبر در این زمینه مراجعه کنند.

زیرا اینگونه از افراد در این زمینه تخصص دارند و بهترین مواد شوینده را برای هر نوع شیشه ای می شناسند. و از همه مهمتر تجهیزات پیشرفته ای که چنین افراد و شرکت هایی دارند می توانند کمک کنند.

که افراد به تمام نقاط شیشه ها حتی در دور ترین مکان ها نیز دسترسی داشته باشند و آنها را به خوبی تمیز کنند. بنابراین اگر قصد تمیز کردن شیشه ها را در ارتفاع بالا دارید به هیچ وجه خودتان اقدام نکنید و این کار را به افراد ماهر بسپارید .

روش های تمیز کردن شیشه های دور از دسترس کدام اند؟

تنها راه ورود نور به خانه از طریق شیشه ها می باشد. به همین خاطر اگر شیشه های یک ساختمان کدر و کثیف شوند. راه ورود نور به خانه بسته می شود. همه افراد وقتی شیشه های آنان کثیف می شوند به دنبال راهی می باشند تا آنان را تمیز کنند .

اما زمانی که یک خانه در طبقه چهارم و پنجم یک برج واقع شده باشد تمیز کردن شیشه های آن از بیرون یک کار سخت و دشوار می باشد. چون به خاطر ارتفاع بالا دسترسی به آنها از قسمت بیرون بسیار سخت می باشد.

اگر شما نیز در چنین ساختمان هایی زندگی می کنید ادامه این مطلب را مطالعه کنید تا با چگونگی تمیز کردن شیشه های دور از دسترس آشنا شوید.

استفاده از پاک کننده های مغناطیسی

در گذشته برای پاک کردن شیشه های دور از دسترس مجبور به استخدام یک فرد صخره نورد بودیم تا بتواند با آویزان شدن از ساختمان شیشه های ما را تمیز کند.

اما امروزه برای حل این مشکلات راه های زیادی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از پاک کننده های مغناطیسی پنجره می باشد. این نوع از پاک کننده ها دارای آهنرباهای بسیار قوی می باشند که به شیشه می چسبد.

طراحی آنان به گونه ای است که یک طرف آهنربا به سطح بیرونی و یک طرف آن به سطح داخلی وصل است و از طریق حرکت دادن سطح داخلی می توان سطح بیرونی را نیز پاک کرد. آهنربا ها در لایه ای عظیم از ابر و پنبه پنهان شده اند و هیچ آسیبی هنگام پاک کردن به شیشه وارد نمی کنند.

استفاده از ربات های پاک کننده

ربات پاک کننده شیشه های دور از دسترس در سال ۲۰۱۳ در کشور آمریکا اختراع شد. این اختراع کمک می کند افراد بتوانند شیشه های تمام طبقات حتی طبقات صدم یک برج را نیز بدون هیچ نگرانی پاک کنند.

این نوع از ربات دارای یک موتور پنکه بسیار سریع و مکشی قوی می باشد. مکش آن چنان قوی است که به شیشه می چسبد و به راحتی از آن جدا نمی شود.

این وسیله از طریق بالا و پایین رفتن از شیشه میتواند آن را به خوبی تمیز کند. به احتمال زیاد سوال بسیاری از شما این باشد که نحوه کار آن چگونه است؟ در جواب این سوال بهتر است بدانید تنها کافی است افراد غلاف و مهار ایمنی آن را به شیشه وصل کنند. زیرا وصل کردن این موارد باعث می شود در صورت سقوط به پایین پرتاب نشود.

توجه داشته باشید که چنین وسیله ای را نباید به هیچ عنوان با مواد شوینده خیس کنید. چون چنین دستگاهی دارای یک سری پد مخصوص می باشد که باید برای کار کردن آنها را به دستگاه وصل کنید.

هنگامی که پدها را وصل کردید ربات را بر روی قسمت بیرونی شیشه قرار دهید. و دکمه استارت آن را بزنید حال مشاهده خواهید کرد که این ربات چگونه شیشه های شما را برق می اندازد.

استفاده از تی های تاشو

میتوان گفت رایج ترین روشی که امروزه برای پاک کردن شیشه های دور از دسترس وجود دارد استفاده از تی های تاشو می باشد. این نوع از تی ها یک دسته بلند و یک قسمت پاک کننده اسفنجی دارند . این نوع از تی ها بسیار سبک می باشند وجود چنین ویژگی باعث می شود. قسمت اسفنجی آن به شیشه ها بچسبد و به خوبی آنها را تمیز کند.

اهمیت پاک کردن شیشه نما

پاک کردن شیشه نمای ساختمان ها از اهمیت بالایی برخوردار است. چون یک نمای شیشه ای تنها زمانی زیبا دیده می شود که در اوج تمیزی باشد. همچنین نما های شیشه ای اگر به به خوبی تمیز نشوند.

دارای طول عمر کوتاهی خواهند بود چون آلودگی ها بر روی آنان تجمع می کنند و باعث می شوند خیلی زود تر از بین بروند. بنابراین اگر قصد دارید برای نمای ساختمان خود از شیشه استفاده کنید حتما هرچند وقت یک بار آن را به خوبی تمیز کنید تا هیچ گونه آلودگی بر روی آن نمایان نشود.

نظافت شیشه های برج

برج ها هم محل سکونت می باشند و هم محلی برای کسب و کار یکی از ویژگی های اصلی این نوع از ساختمان ها ارتفاع بلندشان می باشد. به همین خاطر نظافت شیشه های برج همیشه یک کار دشوار می باشد. اگر ساکنان هر ساختمان بتوانند خودشان شیشه ها را با استفاده از روش های بیان شده در بالا تمیز کنند.

دیگر نیاز نیست برای تمیز کردن کل شیشه های برج به شرکت های مرتبط مراجعه کرد. اما در غیر این صورت باید با تقسیم هزینه از یک شرکت معتبر بخواهید یک فرد ماهر را برای تمیز کردن شیشه های برج شما بفرستد . چون تمیزی شیشه ها همیشه تاثیر زیادی بر زیبا دیده شدن برج ها دارد.

خدمات شیشه پاک کنی

شیشه پاک کنی خدمات زیادی دارد که بهتر است با آنها آشنا شوید.

  • تمیز کردن شیشه انواع ساختمان ها: همه ساختمان ها از جمله مسکونی، تجاری و اداری نیاز دارند شیشه هایی تمیز داشته باشند. به همین خاطر یکی از خدمات مهم شیشه پاک کنی تمیز کردن شیشه انواع ساختمان ها می باشد.
  • لکه گیری شیشه ها: شیشه ها ممکن است هم در قسمت داخلی و هم در قسمت خارجی لکه های زیادی داشته باشند. معمولا پاک کردن این لکه ها بسیار دشوار است. به همین خاطر شیشه پاک کنی ها همیشه لکه گیری شیشه ها را نیز جز خدمات خود قرار می دهند.
  • پاک کردن شیشه راه پله و راهرو ها: معمولا راه پله ها و راهرو ها جز قسمت های عمومی ساختمان به حساب می آیند و هیچ کس مسئولیت تمیز کردن شیشه های آنان را برعهده نمی گیرد. به همین خاطر پاک کردن شیشه های این قسمت ها نیز جز خدمات شیشه پاک کنی ها قرار دارد.

هزینه شستشوی شیشه ها چقدر است و دستمزد افرادی که این کار را انجام می دهند چگونه محاسبه می شود؟

بسیاری از افراد فکر می کنند هزینه دستمزد افرادی که کار شستشو و پاک کردن شیشه های ساختمانی را انجام می دهند بسیار زیاد است . اما بهتر است بدانید به هیچ وجه اینگونه نمی باشد. چون هزینه انجام این کار زیاد نیست و به عوامل مختلفی نیز بستگی دارد که ما در اینجا بعضی از آنها را برای شما بیان کرده ایم.

  • میزان کثیفی شیشه ها: هر چقدر میزان کثیفی شیشه ها بیشتر باشد برای تمیز کردن آنها باید از مواد شوینده بیشتری استفاده شود و فردی که این کار را انجام میدهد نیز بسیار اذیت میشود. به همین خاطر میزان آلودگی شیشه ها نیز بر قیمت دستمزد شیشه پاک کن تاثیر دارد.
  • تجهیزاتی که برای شستشوی نمای ساختمان به کار برده می شوند: افرادی که سابقه کار زیادی در زمینه تمیز کردن شیشه ها دارند معمولا تجهیزات پیشرفته ای نیز تهیه کرده اند. دستمزد این گونه از افراد همیشه از سایرین بیشتر می باشد و اگر از تجهیزات پیشرفته ای نیز استفاده کنند هزینه های بیشتری از کارفرما دریافت خواهند کرد.

هزینه نظافت شیشه در ارتفاع

همیشه هزینه نظافت شیشه ها در ارتفاع بیشتر از نظافت سایر شیشه ها می باشد.به همین خاطر افرادی که قصد دارند شیشه های ساختمان بلند خود را تمیز کنند باید هزینه بیشتری پرداخت کنند. اما بهتر است بدانید در مجموع هزینه انجام این کار زیاد نیست و افراد زیادی می توانند این کار را انجام دهند.

شستشوی نما شیشه ای با طناب

نمای شیشه ای اگر دارای ارتفاع بالایی باشد تمیز کردن آن بسیار سخت می باشد. نصب داربست برای پاک کردن چنین نماهایی اصلا مناسب نمی باشد. به همین خاطر انتخاب بسیاری از افراد این است که برای پاک کردن آنها از طناب استفاده می کنند. چون استفاده از طناب خطر کمی دارد و همچنین استفاده از آن نیز باعث می شود سریع تر بتوان چنین نماهایی را تمیز کرد.

شستشوی نما بدون داربست

در گذشته بسیاری از افراد برای تمیز کردن نمای ساختمان خود از داربست استفاده می کردند. اما امروزه تقریبا این روش به یک روش منسوخ شده تبدیل شده است و استفاده از آن بسیار کم شده است. چون مزایای استفاده از شستشوی نمای ساختمان بدون استفاده از داربست بسیار زیاد است . همچنین خطر این روش نیز بسیار کمتر می باشد و باعث می شود کارفرمایان برای تمیز کردن نمای ساختمان های خود هزینه و وقت کمتری صرف کنند.

نظافت نماهای شیشه ای به چگونه وسایلی نیاز دارد؟

تجهیزات زیادی برای تمیز کردن نمای شیشه ای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند که بهتر است با آنها آشنا شوید.

غلتک شیشه پاک کن

غلتک شیشه پاک کن یکی از بهترین ابزار هایی می باشد که برای تمیز کردن نما های شیشه ای از آنها استفاده می کنند. معمولا افرادی که کار پاک کردن شیشه ها را انجام می دهند از آنها برای جذب رطوبت شیشه ها استفاده می کنند. چون ساختار این غلتک لاستیکی است می تواند به خوبی رطوبت را جذب کند و هرگونه لکه ای را نیز از روی شیشه ها پاک کند. این نوع از ابزار در اندازه ها و ابعاد مختلفی ساخته می شود.

اسکرابر

اسکرابر ها وسیله هایی می باشند که از آنها برای پخش کردن آب و محلول های شستشو بر روی شیشه استفاده می شود. ساختار این وسیله ها به گونه ای است که می توان آنها را به همراه وسیله ای دیگر نیز مورد استفاده قرار دارد و در اتلاف وقت صرفه جویی کرد. این نوع از تجهیزات می توانند حتی سخت ترین لکه ها را نیز از سطح خارجی نماهای شیشه ای پاک کنند.

حوله و اسفنج

ابزار هایی مانند حوله و اسفنج می توانند باقی مانده محلول های تمیز کننده شیشه را به خوبی پاک کنند و شیشه های نما را نیز به خوبی تمیز کنند. از بین بردن باقی مانده محلول ها و پاک کردن لکه آنها یک کار سخت می باشد و تنها به وسیله ابزاری مانند حوله و اسفنج امکان پذیر خواهد بود .

کمربند

نطافتچی های حرفه ای هنگامی که میخواهند نماهای شیشه ای را تمیز کنند از داربست استفاده نمی کنند و در بیشتر مواقع از تجهیزاتی مانند طناب و کمربند برای انجام این کار استفاده می کنند. کمربند وسیله ای بسیار محکم می باشد که کمک می کند افراد با اطمینان بیشتری کار خود را انجام دهند. همچنین کمربند ها وسایلی هستند که افراد می توانند تمام وسایل خود را به آنها وصل کنند و هنگام تمیز کردن نما همه آنها را به همراه داشته باشند.



:: موضوعات مرتبط: پیچ رولپلاک سنگ نما , پيچ كردن سنگ نماي ساختمان , پیچ و رولپلاک نما در تهران , پیچ و رولپلاک نما تهران , پیچ و رولپلاک سنگ نما در تهران , پیچ رولپلاک نما با طناب , پیچ رولپلاک نمای سنگی , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج , پیچ و رولپلاک سنگ نما , ,
:: برچسب‌ها: نظافت شیشه در ارتفاع با طناب،نظافت شیشه های برج ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

بهترین قیمت خدمات کار در ارتفاع طناب،پیچ و رولپلاک نما با طناب

شرکت کار در ارتفاع با طناب

در گذشته افراد هنگامی که می خواستند یکی از کارهای ساختمانی را انجام دهند. اگر ارتفاع آن زیاد بود مجبور بودند هر چند هم که کار مورد نظر کوچک باشد اقدام به نصب داربست بکنند. معمولا نصب داربست یک کار سخت و وقت گیر می باشد که هزینه زیادی نیز دارد.

وجود چنین مواردی باعث شد تا افراد به دنبال پیدا کردن راهی باشند. که با استفاده از آن دیگر نیاز نباشد برای انجام کوچکترین کار هم نیز داربست نصب کرد. نتیجه تمام تلاش افراد در این زمینه به وجود آمدن روش کار در ارتفاع با طناب می باشد.

با استفاده از چنین روشی معمولا فرد می تواند با استفاده از طناب های محکمی به تمام نقاط یک ساختمان دسترسی داشته باشد. همچنین بهتر است بدانید امنیت این روش نسبت به نصب داربست بسیار بیشتر می باشد. به خاطر چنین مزایایی تقریبا بعد از به وجود آمدن این روش روش نصب داربست کاملا منسوخ شد.

شرکت کار در ارتفاع با طناب

همه کار هایی که باید در ارتفاع بالاتر از دو متر انجام شوند کار در ارتفاع به حساب می آیند. معمولا تعداد کارهایی که در  ارتفاع انجام می شوند بسیار زیاد هستند و انجام آنها از کار هایی که در ارتفاع نیستند بسیار سخت تر است.

امروزه بعضی از شرکت ها به وجود آمده اند که تنها کارهای در ارتفاع را انجام می دهند. تعداد اینگونه از شرکت ها روز به روز در حال افزایش می باشد. چنین شرکت هایی دارای پرسنلی کاملا مجرب می باشند که می توانند کارهای در ارتفاع را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

همچنین بهتر است بدانید شرکت کفساب پلاس چون دارای کادری مجرب می باشد. می توانند کار را خیلی بهتر از سایر افراد که به صورت تکی چنین کارهایی را انجام می دهند به سرانجام برسانند. برای انجام خدمات کار در ارتفاع می توانید با کارشناسان شرکت کفساب پلاس تماس بگیرید.

خدمات کار در ارتفاع با طناب

همانگونه که در بالا نیز بیان کردیم خدمات کار در ارتفاع بسیار زیاد می باشند. انجام این گونه از خدمات معمولا کار سختی است و تنها افرادی که در این زمینه ها تخصص بسیار زیادی دارند می توانند آنها را انجام دهند. اگر دوست دارید با خدمات کار در ارتفاع آشنایی پیدا کنید ادامه این مطلب را به خوبی مطالعه کنید. چون ما بعضی از پرکاربردترین این خدمات را برای شما در اینجا بیان کرده ایم.

پیچ و رولپلاک نما با طناب

یکی از مهمترین خطراتی که همواره سنگ نمای ساختمان ها را تهدید می کند ریزش سنگ نمی می باشد. عوامل بسیار زیادی بر ریزش سنگ نما همیشه تاثیر گذار هستند.

همچنین بهتر است بدانید اگر سنگ نمای یک ساختمان دچار ریزش شود. جلوه آن ساختمان به شدت زشت می شود و افراد هر چه زودتر باید اقدام به ترمیم آن بکنند . یکی از بهترین روش هایی که امروزه برای محکم کردن سنگ نما وجود دارد پیچ و رولپلاک نما با طناب می باشد.

با استفاده از این روش می توان سنگ نمای همه ساختمان های بسیار بلند را برای همیشه محکم کرد. چون زمانی که سنگ های یک نما پیچ و رولپلاک می شوند حتی اگر زلزله بسیار شدید نیز بیاید دچار ریزش نخواهند شد. انجام کار پیچ و رولپلاک با استفاده از داربست بسیار پرخطر و سخت می باشد. به همین خاطر استفاده از طناب برای انجام چنین کار هایی بسیار عاقلانه تر می باشد.

سیمانکاری با طناب

بعضی از افراد هنگامی که می خواهند دیوار های اطراف ساختمان خود را پلاسور کنند. از سیمان برای انجام چنین کاری استفاده می کنند. اما چون ارتفاع ساختمان ها زیاد می باشد. تنها سیمان کاران بسیار ماهر می توانند چنین کاری را انجام دهند. استفاده از داربست برای انجام این گونه از کار ها به هیچ وجه درست نمی باشد و بهترین روش استفاده از طناب می باشد.

با استفاده از طناب می توان به تمام نقاط ساختمان با خیالی آسوده دسترسی پیدا کرد و آنها را به خوبی سیمان کرد. استفاده از طناب میزان ریسک و خطر اینگونه از کار ها را تا حد زیادی کاهش می دهد. به همین خاطر برای انجام کار سیمان کاری در ارتفاع دیگر افراد تنها از طناب استفاده می کنند.

آب بندی نما بدون داربست

یکی از مهم ترین مواردی که باعث می شود سنگ های یک ساختمان پوسیده شوند. و شروع به ریزش بکنند آب بندی نادرست نما می باشد.

هنگامی که نمای ساختمان بعد از سنگ کاری به خوبی بند کشی نمی شود. آب و رطوبت ناشی از بارش باران و برف به مرور زمان باعث ازبین رفتن بند کشی می شود و به لایه زیرین سنگ ها نفوذ می کند.

هنگامی که رطوبت به لایه زیرین سنگ ها نفوذ کند می تواند در مدت زمان کمی آنها را پوسیده کند و با ریزش سنگ نما باعث شود به طور کلی نمای ساختمان خراب شود.

یکی از بهترین راه هایی که کمک می کند چنین مشکلاتی به وجود نیایند آب بندی نما بدون داربست می باشد. چون آب بندی روشی است که کمک می کند ما بتوانیم با استفاده از مواد عایق بسیار با کیفیت راه ورود رطوبت را به لایه زیرین سنگ ها به طور کامل ببندیم. این کار امروزه بدون استفاده از داربست و تنها به وسیله طناب انجام می شود.

نماشویی با طناب

همه ساختمان هایی که در سطح شهر وجود دارند. چون در معرض آلودگی های زیادی هستند نیاز دارند هر چند وقت یک بار نماشویی شوند.

زیرا نما یکی از قسمت های بیرونی ساختمان به حساب می آید. و معمولا آلودگی زیادی به خود جذب می کند. اگر نمای یک ساختمان برای مدت زمان زیادی شستشو داده نشود. اسید ناشی از بارش باران های اسیدی باعث نابود شدن سنگ نمای آن می شود.

بنابراین برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی همیشه توصیه می شود هر چند وقت یک بار نمای ساختمان ها شستشو داده شوند. تا هم زیبایی خود را حفظ کنند و هم طول عمر  نمای آنها افزایش یابد.

در گذشته برای نماشویی ساختمان نیاز به نصب داربست بود و افراد برای انجام چنین کاری باید هزینه و زمان زیادی را صرف می کردند. اما امروزه با به وجود آمدن روش نماشویی با طناب چنین مشکلاتی به طور کامل برطرف شده اند و افراد می توانند با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان ممکن نمای ساختمان خود را شستشو دهند.

نقاشی نما بدون داربست

بسیاری از نما ها هنگامی که مدت زمان زیادی از ساخت آنها می گذرد. نیاز به ترمیم پیدا می کنند و به طور کلی زیبایی خود را از دست می دهند . برای زیبا سازی اینگونه از نما ها با کمترین هزینه  نقاشی نمای ساختمان میتواند بهترین گذینه باشد.

چون هنگامی که افراد نمای ساختمان خود را نقاشی می کنند به طور کلی تمام ایرادات نما از بین می روند و اگر نقاش فردی خلاق باشد می تواند زیبایی نما را با استفاده از این روش چشم گیر کند.

استفاده از داربست برای انجام این کار در گذشته بسیار رایج بود اما این روش معایب بسیاری داشت که یکی از مهم ترین آنها امنیت کم بود. چون احتمال سقوط افراد از داربست بسیار زیاد است . به همین خاطر به سرعت نقاشی نمای ساختمان بدون داربست جایگذین آن شد. در این روش افراد می توانند بدون نصب داربست به راحتی و با خیالی آسوده نمای ساختمان هارا نقاشی کنند.

ایزوگام دیوار ساختمان

دیوار ساختمان ها اگر به وسیله ایزوگام عایق نشوند رطوبت ناشی از بارش برف و باران را به داخل ساختمان انتقال می دهند. هنگامی که رطوبت به داخل ساختمان نفوذ کند مشکلات زیادی به وجود می آورد که از جمله مهم ترین آنها می توان به مواردی مانند: نم زدن گچ و ریزش آن به مرور زمان، پوسیدگی آجر های ساختمان، ایجاد بوی نم در خانه و ایجاد لکه های بزرگ زرد زنگ برروی گچ دیوار ها اشاره کرد. همین مشکلات باعث شده اند افراد بلافاصله بعد از ساخت ساختمان اقدام به ایزوگام کردن دیوار های آن بکنند.

این کار توسط افراد بدون تخصص به هیچ وجه به درستی انجام نمی شود. همچنین بهتر است بدانید استفاده از داربست برای ایزوگام کردن نیز امکان پذیر نیست و تنها با استفاده از راپل و طناب میتوان چنین کاری را انجام داد.

حقوق کار در ارتفاع

معمولا چون کار در ارتفاع سخت می باشد همیشه دارای حقوق بیشتری نسبت به سایر کارها است. البته بهتر است بدانید تعیین حقوق کار در ارتفاع بستگی به موارد زیادی مانند: نوع کار، میزان کار، میزان سختی آن و میزان خطر آن بستگی دارد. به عنوان مثال همیشه کار نماشویی با راپل که کار در ارتفاع می باشد دارای هزینه کمتری نسبت به کار نقاشی ساختمان است. وجود چنین عواملی باعث شده است هیچ کس نتواند یک قیمت واحد برای انجام چنین کاری اعلام کند. اما در مجموع کار در ارتفاع دارای قیمت بالایی است چون احتمال بروز حادثه برای افرادی که این گونه از کار ها را انجام می دهند زیاد است.

قیمت راپل کار

راپل کاری تقریبا جدید ترین روشی است که برای انجام کارهای در ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افراد فکر می کنند چون این روش دارای مزایای زیادی است دارای قیمت بالایی نیزمی باشد.

یکی از مهم ترین عواملی که باعث می شود افراد از راپل برای انجام کار های خود استفاده نکنند همین مورد می باشد. اما بهتر است بدانید به هیچ وجه قیمت راپل کار بالا نمی باشد و همه افراد جامعه با داشتن هر شغلی می توانند از این روش برای کارهای ساختمانی خود استفاده کنند.



:: موضوعات مرتبط: پیچ رولپلاک سنگ نما , پيچ كردن سنگ نماي ساختمان , پیچ و رولپلاک نما در تهران , پیچ و رولپلاک نما تهران , ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

روش های محکم کردن سنگ نما با طناب و بدون داربست

عوامل مهم در محکم کردن سنگ نما

به صورت طبیعی اگر مدت زمان زیادی از ساخت یک ساختمان بگذرد سنگ نمای آن سست می شود و احتمال دارد ریزش کند.

همانگونه که میدانید اگر سنگ نمای یک ساختمان دچار ریزش شود می تواند خسارت های مالی و جانی بسیار زیادی به شما وارد کند. زیرا در صورتی که سنگ ها بر روی یک عابر پیاده و یا خودمان بریزند چون از ارتفاع بالا سقوط می کنند احتمال مرگ فردی که سنگ با او اصابت می کند بسیار زیاد می باشد.

به همین خاطر همه ما باید تلاش کنیم قبل از ریزش سنگ نما آن را محکم کنیم. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد اما می توان گفت بهترین راه پیچ و رولپلاک نما می باشد. بسیاری از افراد فکر می کنند خودشان می توانند اقدام به محکم کردن سنگ های نمای ساختمان خود بکنند.

اما توجه داشته باشید که اگر در این زمینه تخصص نداشته باشید به هیچ وجه نمی توانید به خوبی نمای خود را محکم کنید. بنابراین اگر قصد انجام چنین کاری را دارید حتما به یک شرکت معتبر در این زمینه مراجعه کنید.

جلوگیری از افتادن سنگ نما

یکی از موضوعات مهمی که همه افراد باید به آن توجه کنند جلوگیری از افتادن سنک نما می باشد. اما متاسفانه بسیاری از افراد نمی دانند که چگونه می توانند از این اتفاق جلوگیری کنند. اگر شما نیز می خواهید از ریزش سنگ نمای ساختمان خود جلوگیری کنید ولی نمی دانید چطور می توان این کار را انجام داد بهتر است ادامه این مطلب را مطالعه کنید. زیرا ما در اینجا بعضی از بهترین روش های انجام این کار را بیان کرده ایم.

استفاده از مرغوب ترین سنگ ها

هرگاه بخواهید از افتادن سنگ نمای یک ساختمان جلوگیری کنید باید ابتدا با ویژگی های یک سنگ خوب آشنا شوید. معمولا سنگ های نامرغوبی که برای نما به کار برده می شوند سطحی کاملا صاف دارند که به صورت صیقل داده شده می باشد.

وجود چنین ویژگی هایی باعث می شود سنگ به خوبی به ملات نچسبد. چون چسبندگی لازم را ندارد. از جمله این سنگ ها می توان به گرانیت اشاره کرد. اما بر خلاف سنگ گرانیت سنگ تراورتن چسبندگی خوبی دارد و می تواند یک گزینه بسیار مناسب برای نما باشد.

شناخت سنگ مناسب برای نما موجب می شود شما بهترین سنگ را تهیه کنید که می تواند تا سالیان زیادی دوام داشته باشد و به راحتی دچار ریزش نشود.

اسکوپ کردن سنگ نما

اسکوپ سنگ نما تاثیر زیادی بر ماندگاری آن دارد و باعث می شود سنگ نما به خوبی محکم شود. بسیاری از  افراد نمی دانند اسکوپ سنگ نما چیست؟ این کار در واقع به پیچ و رولپلاک سنگ نما هنگام نصب سنگ ها گفته می شود.

امروزه از این روش بسیار استفاده می کنند. چون در واقع به نوعی می تواند تا حد زیادی از افتادن سنگ نما جلوگیری کند. همچنین بهتر است بدانید سنگ نما با گذشت  ۱ تا ۳ سال ممکن است به دلیل عوامل مختلف دچار ریزش شود. اما انجام این کار احتمال ریزش را به شدت کاهش می دهد.

پیچ و رولپلاک سنگ نما بدون داربست

در گذشته برای محکم کردن سنگ نما معمولا از داربست برای پیچ و رولپلاک استفاده میکردند که این کار بسیار خطر ناک بود. زیرا امکان سقوط فردی که چنین کاری را انجام میداد بسیار زیاد بود. اما امروزه انتخاب بسیاری از افراد برای محکم کردن سنگ نما پیچ و رولپلاک سنگ نما بدون داربست می باشد. چون این روش از محکم کردن سنگ نما بدون خطر می باشد و به خاطر تمرکز بالایی که افراد هنگام کار کردن دارند بسیار بهتر از سایر روش ها می باشد.

استفاده از ملات مرغوب

یکی دیگر از مواردی که باعث می شود سنگ نمای ما محکم شود و دچار ریزش نشود استفاده از ملات بسیار مرغوب می باشد. برای تهیه یک ملات مرغوب باید حتما از ماسه شسته استفاده کنید. چون ماسه شسته می تواند تا حد زیادی چسبندگی ملات را بالا ببرد. در واقع می توان گفت استفاده از ماسه شسته باعث می شود سنگ نما بر روی سطح ساختمان به خوبی ماندگار شود. همین امر موجب شده است یکی از راه های محکم کردن سنگ نما استفاده از ملات مرغوب باشد.

استفاده از دریل مخصوص

هنگام اسکوپ کردن سنگ نما باید برای سوراخ کردن سنگ ها از دریل استفاده کنید. زیرا برای پیچ و رولپلاک یک سنگ باید بعضی از قسمت های آن را سوراخ کرده تا پیچ و رولپلاک درون آن قرار بگیرد.

برای سوراخ کردن سنگ باید از مته مخصوص استفاده کنید. چون سایزمته تاثیر زیادی بر کیفیت کار دارد. زیرا اگر سایر مته ضخیم باشد و جنس سنگ ظریف باعث میشود هنگام سوراخ کردن سنگ ترک بردارد و به مرور زمان ریزش کند.

همچنین اگر کوچکترین ترکی بر روی سنگ ها ایجاد شد نباید به راحتی از آن عبور کنید زیرا این بی توجهی می تواند در آینده باعث ترک سنگ نما و سقوط آن شود. به همین خاطر همیشه توصیه می شود برای انجام این کار حتما از مته مخصوص استفاده کنید تا سنگ نمایی با طول عمر زیاد داشته باشید.

استفاده نکردن از ماسه خشک

یکی از اشتباهات مجریان نصب سنگ که باعث میشود سنگ نمای یک ساختمان خیلی زود دچار ریزش شود استفاده از ماسه خشک در ملات می باشد.

چون وجود چنین چیزی باعث میشود تا حد زیادی استحکام ملات کاهش یابد. همچنین هنگامی که از ماسه خشک استفاده میشود سنگ ها به هیچ وجه نمی توانند در جای خود به خوبی قرار بگیرند.

همین امر موجب می شود با گذشت زمان سنگ ها دچار هوازدگی شوندو رطوبت زیادی به خود جذب کنند. چنین مواردی باعث می شوند سنگ نمای ساختمان خیلی زود دچار ریزش شود.

ازآنجایی که سقوط سنگ نما اصلا خوشایند افراد نیست و باعث خسارت های مالی و جانی زیادی می شود باید افراد از مجریان نصب سنگ بخواهند به هیچ وجه از ماسه خشک در پشت سنگ ها استفاده نکنند. در واقع استفاده نکردن از ماسه خشک به تنهایی یکی راه های جلوگیری از ریزش سنگ نما می باشد.

ضربه نزدن به سنگ نما هنگام بازسازی ساختمان

هرگاه زمان زیادی از ساخت یک ساختمان بگذرد نیاز به بازسازی پیدا می کند. اگر هنگام بازسازی فردی که این کار را انجام می دهد از داخل به نما ضربه بزند سنگ نما شل می شود . چون اینگونه از ضربه ها معمولا به صورت مداوم وپشت سر هم می باشند می توانند به راحتی کل سنگ نما را شل کنند و باعث شوند بعد از مدتی سنگ نما دچار ریزش شود. بنابراین اگر قصد بازسازی سنگ نمای خود را دارید باید حتما به گونه ای این کار را انجام دهید که هیچ ضربه ای به نما وارد نشود.

استفاده از پیچ و رولپلاک مناسب

هنگامی که می خواهید سنگ نمای ساختمان خود را برای محکمی بیشتر اسکوپ کنید باید حتما از پیچ و رولپلاک مناسب استفاده کنید. یکی از بهترین پیچ هایی که امروزه در بازار موجود می باشد پیچ گالوانیزه می باشد.

جنس رویه ی این گونه از پیچ ها روی می باشد و می تواند تا حد زیادی مقاومت سنگ را در برابر ریزش افزایش دهد. به عبارت دیگر اگر قصد دارید سنگ نمای خود را محکم کنید باید حتما از پیچ و رولپلاک نما مناسب و مرغوب استفاده کنید. تا برای مدت زمان زیادی سنگ نمایی محکم داشته باشید.

چسباندن سنگ نما به کمک چسب

گاهی اوقات افراد برای این که نمایی زیبا داشته باشند از سنگ های آنتیک و کوچک استفاده می کنند . اینگونه از سنگ ها چون دارای ابعاد کوچکی هستند را نمی توان به وسیله پیچ و رولپلاک به سطح نما چسباند. به همین خاطر معمولا برای محکم کردن آنها از چسب های مخصوص چسباندن سنگ استفاده می کنند.

همچنین اگر یک یا چند تا از سنگ های نما دچار ریزش شوند باید خیلی سریع به وسیله چسب چسبانده شوند. چون ریزش سنگ نما علاوه بر ظاهر زشتی که برای ساختمان به وجود می آورد می تواند باعث شود رطوبت به لایه های زیرین دیگر سنگ ها نیز راه پیدا کند و بعد از مدتی به طور کامل کل سنگ های نما را دچار ریزش کند.

بنابراین چسباندن سنگ نما به کمک سنگ در این گونه از مواقع ضروری می باشد. گاهی اوقات افراد فکر می کنند چسباندن سنگ های نما به وسیله چسب دوام زیادی ندارد و باعث می شود سنگ بعد از مدتی ریزش پیدا کند.

اگر شما نیز چنین تصوری دارید بهتر است بدانید به هیچ وجه چنین چیزی درست نمی باشد. چون چسب های سنگ بسیار محکم می باشند و می توانند برای مدت زمان زیادی سنگ را محکم نگه دارند و از ریزش آن جلوگیری کنند.

روش مهار سنگ نما با طناب و بدون داربست

در گذشته اگر حتی یک قسمت کوچک نیز از نما دچار ریزش می شد افراد مجبور بودند برای تعمیر آن داربست های بسیار بزرگی نصب کنند که این کار به شدت آزار دهنده بود چون باید وقت و هزینه زیادی بابت نصب داربست هدر می دادند.

همین امر موجب شده است امروزه دیگر از این روش استفاده نکنند . چون با به وجود آمدن راپل و طناب دیگر برای دستیابی به ارتفاعات بالا نیاز نیست از داربست استفاده کرد. مهار سنگ نما با طناب بسیار راحت تر از سایر روش ها می باشد.

چون با استفاده از این روش می توان در کمترین زمان ممکن به وسیله طناب به قسمت مورد نظر رسید و آن را ترمیم کرد. مهار سنگ نما با طناب و بدون داربست در حال حاضر جدیدترین روش برای محکم کردن سنگ نما می باشد. این روش مزایای بسیار زیادی نسبت به سایر روش ها دارد.



:: موضوعات مرتبط: پیچ رولپلاک سنگ نما , پيچ كردن سنگ نماي ساختمان , پیچ و رولپلاک نما در تهران , پیچ و رولپلاک نما تهران , پیچ و رولپلاک سنگ نما در تهران , پیچ رولپلاک نما با طناب , پیچ رولپلاک نمای سنگی , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج , ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

پیچ رولپلاک سرامیک نمای ساختمان بدون داربست

برای سنگ کردن نمای ساختمان باید حتما فردی که این کار را انجام میدهد. در سنگ کاری و کاشی کاری مهارت زیادی داشته باشد. چون کوچکترین اشتباه کاشی کار در حین کار موجب ریز سنگ نما در آینده خواهد شد.

همین امر موجب شده است. ساختمان های زیادی برای حفظ سنگ نمای خود از پیچ و رولپلاک سنگ نمااستفاده کنند. در واقع می توان گفت پیچ و رولپلاک سنگ نما تنها راه تعمیر سنگ نما های آسیب دیده است.

البته این کار تنها زمانی می تواند برای ساختمان شما مفید باشد که توسط یک فرد و شرکت ماهر انجام شود.‌ زیرا پیچ رولپلاک سنگ نما یکی از روش های جدید می باشد و همه افراد در انجام آن مهارت ندارند.

پیچ رولپلاک سرامیک نمای ساختمان با طناب

تمام ساختمان هایی که برای سنگ نمای خود از سرامیک استفاده کرده اند. باید حتما اقدام به پیچ رولپلاک سنگ نما بکنند‌. زیرا ساختار سرامیک بسیار ظریف می باشد. و اگر یک سرامیک دچار مشکل شود احتمال ریزش کل نمای ساختمان وجود دارد. همین امر موجب شده است که برای جلوگیری ریزش سنگ نمای ساختمان از پیچ و رولپلاک استفاده کنند.

اما همانگونه که در بالا اشاره کردیم چون جنس سرامیک با سنگ متفاوت است باید افرادی که کار پیچ رولپلاک سنگ نما این نوع از نما ها را انجام می دهند. حتما از واشر استفاده کنند تا سرامیک ها ترک برندارند و دچار شکستگی نشوند.

همچنین بهتر است بدانید تمام پیچ هایی که برای سفت کردن سنگ نمای سرامیکی به کار میروند. باید دارای اندازه ۶سانتی متری باشند. و جنس آنها گالوانیزه ضد آب باشد. در صورتیکه که از نوع دیگری پیچ رولپلاک برای سرامیک های نما استفاده شود. حتما نمای ساختمان شما آسیب خواهد دید.

تفاوت های پیچ رولپلاک سرامیک با سنگ نما

همانگونه که میدانید بین نمای سرامیکی ساختمان ها با نمای سنگی تفاوت های بسیار زیادی وجود دارد. تفاوت جنس سرامیک و سنگ موجب تفاوت نوع پیچ و رولپلاکی که برای آنان به کار می رود شده است. اگر قصد پیچ رولپلاک کردن نمای ساختمان خود را دارید باید حتما با تفاوت های آن ها آشنا باشید. ما در اینجا بعضی از این تفاوت ها را برای شما بیان کرده ایم.

تفاوت در اندازه

چون جنس سرامیک ظریف است تحمل پیچ های بزرگ را ندارد. همین امر موجب شده است پیچ رولپلاکی که برای نما های سرامیکی به کار می رود. دارای اندازه کوچکتری نسبت به پیچ ورولپلاکی که برای نما های سنگی به کار می روند باشد.

تفاوت در نحوه به کار بردن

همانگونه که در بالا نیز بیان کردیم تحت هیچ شرایطی پیچ رولپلاک سرامیک نباید بدون واشر به کار برده شود. چون در مرور زمان اگر واشر وجود نداشته باشد پیچ باعث سایش سرامیک و درنتیجه ترک خوردگی و شکستن آن می شود. اما در سنگ نما ها می توان بدون استفاده از واشر نیز این کاررا انجام داد. چون جنس سنگ هایی که برای سنگ نمای ساختمان به کار می روند. بسیار مقاوم هستندو به راحتی دچار سایش نمی شوند.

تفاوت در جنس

پیچ رولپلاکی که برای نما های سرامیکی به کاربرده می شود. حتما از جنسی ساخته می شود که به هیچ وجه زنگ نمیزند. چون اگر پیچ رولپلاک در نما های سرامیکی دچار زنگ زدگی شود سرامیک نیز به مرور زمان پوسیده می شود و نمای سرامیکی به طور کامل تخریب می شود.

قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

بسیاری از افراد این سوال را دارند که قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما چقدر است؟ اما بهتر است بدانید به هیچ وجه نمی توان برای آن ها قیمت یکسانی بیان کرد. چون قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان به عوامل مختلفی همچون جنس و شرکت سازنده بستگی دارد. البته توجه داشته باشید که برای هر نوع سنگ نمایی باید از پیچ و رولپلاک خاصی  استفاده کرد.  زیرا در صورتی که از پیچ مناسب استفاده نکنید ممکن است سنگ نمای شما آسیب ببیند.

نحوه انجام کار پیچ رولپلاک سرامیک و کاشی نمای ساختمان

معمولا نحوه انجام کار پیچ رولپلاک سرامیک و کاشی نمای ساختمان با پیچ رولپلاک سنگ نما متفاوت است. و باید با احتیاط بیشتری انجام شود. چون کوچکترین اشتباهی موجب از بین رفتن سرامیک می شود. ما در اینجا نحوه انجام این کار را به طور کامل برای شما بیان کرده ایم.

 تهیه پیچ و رولپلاک نما

  • اولین کاری که هنگام پیچ رولپلاک سرامیک نمای ساختمان باید انجام دهید تهیه پیچ و رولپلاک مخصوص سرامیک می باشد. زیرا این نوع از پیچ ها دارای اندازه خاصی هستند.
  • بعد از تهیه پیچ مناسب تنها در صورتی خودتان اقدام به انجام این کار بکنید. که مهارت بالایی در انجام این کار دارید. در غیر این صورت تحت هیچ شرایطی خودتان این کار را انجام ندهید.
  • قبل از هر کاری نما را به خوبی بررسی کنید و سرامیک های آسیب دیده را شناسایی کنید. زیرا تمام سرامیک های آسیب دیده نما باید قبل از شروع به کار ترمیم شوند. چون درصورتیکه که ترمیم نشوند براثر ضربه ای که به دیگر سرامیک ها وارد می شود برای سوراخ کردن جای پیج ها سرامیک های آسیب دیده ریزش می کنند.
  • بعد از انجام مراحل بالا باید مکان های مناسب برای سوراخ شدن محل پیچ ها برروی سرامیک ها شناسایی و علامت گذاری شوند.
  • هنگامی که سرامیک ها را علامت گذاری کردید. باید تمام نقاط علامت گذاری شده را با استفاده از دریل مخصوص نوع پیچ خود سوراخ کنید.
  • حال زمان آن رسیده که شما پیچ و رولپلاک را برروی سرامیک ها محکم کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله حتما باید به همراه پیچ ها از واشر استفاده کنید‌. چون جنس سرامیک کاملا با سنگ فرق می کند و ممکن است حتی با وجود پیچ و رولپلاک تنها نیز سر بخورد. اما زمانی که از واشر استفاده می کنید به هیچ وجه دیگر نمای شما دچار ریزش نمی شود‌. واشر به گونه ای باعث محکم شدن سرامیک های نما می شود که حتی اگر زلزله نیز رخ دهد نما ریزش نمی کند.

پیچ رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست

پیچ رولپلاک نمای ساختمان با راپل را می توان جدید ترین روش برای انجام این کار دانست. که هم از نظر امنیت و هم از نظر کیفیت کار بسیار بهتر از پیچ رولپلاک نمای ساختمان با داربست می باشد. همین امر باعث محبوبیت این روش در بین تمام افراد فعال در این زمینه شده است.

مهم ترین دلایلی که باعث می شوند سرامیک های نما نیاز به پیچ و رولپلاک پیدا کنند

دلایل زیادی وجود دارند که باعث ریزش سرامیک های نما می شوند. آشنایی با این دلایل برای تمام افرادی که نمای ساختمان آن ها از جنس سرامیک است ضروری می باشد.

عوامل آب و هوایی

گاهی اوقات بعد از گذشت زمان ممکن است.موادی که برای بند کشی سرامیک های نما به کار برده شده است. کیفیت خود را از دست بدهد و اجازه ورود آب به زیر سرامیک های نما را بدهد. همین امر موجب می شود بر اساس عوامل طبیعی مانند هوازدگی سرامیک های نما دچار پوسیدگی و ریزش شوند. در این صورت تنها پیچ و رولپلاک نمای سرامیکی باعث می شود. نما طول عمر بیشتری داشته باشد.

خطای انسانی

اگر کار سرامیک کردن نمای ساختمان خود را به افراد نا وارد بسپارید. احتمال این که نتوانند به خوبی سرامیک ها را به واسطه بتن محکم کنند زیاد است. به همین خاطر امکان ریزش نما در آینده بسیار زیاد می شود. طبق مطالعات مشخص شده است بیش از ۸۰ درصد از ساختمان هایی که نمای سرامیکی آن ها دچار ریزش می شوند. سرامیک کاری نمای آن ها توسط افراد ناوارد انجام شده است.

بلایای طبیعی

یکی دیگر از عواملی که باعث ریزش نما های سرامیکی می شود. زلزله های شدید می باشند. تنها راهی که باعث می شود سرامیک نمای ساختمان ها براثر زلزله ریزش نکنند. پیچ رولپلاک سرامیک نما است. البته درصورتی که حتما از واشر برای انجام این کار استفاده شود.

 



:: موضوعات مرتبط: پیچ رولپلاک سنگ نما , پيچ كردن سنگ نماي ساختمان , پیچ و رولپلاک نما در تهران , پیچ و رولپلاک نما تهران , پیچ و رولپلاک سنگ نما در تهران , پیچ رولپلاک نما با طناب , پیچ رولپلاک نمای سنگی , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج , پیچ و رولپلاک سنگ نما , قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان شرق تهران , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست , پیچ رولپلاک سنگ‌ نما با راپل , رولپلاک نمای ساختمان , ,
:: برچسب‌ها: پیچ و رولپلاک نمای ساختمان شرق تهران،پیچ و رولپلاک نما،قیمت پیچ و رولپلاک نما ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

گاهی اوقات هنگام سنگ کاری نمای ساختمان سنگ کار سهل انگاری می کند. و به خوبی تمام محفظه ها را نمی پوشاند‌. همین امر موجب می شود. که در فصل زمستان و هنگام بارش باران بر روی نمای ساختمان آب باران به لایه های زیرین سنگ نما نفوذ کند و یخ ببند.

همانگونه که میدانید هنگامی که آب یخ میبندد حجیم می شود. به همین خاطر در این گونه از مواقع همین آب باعث جدا شدن سنگ از نما می شود. برای حل این گونه از مشکلات افراد اقدام به پیچ رولپلاک سنگ نما ساختمان خود می کنند.

و با استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نماتمام سنگ های آسیب دیده و جدا شده از نما را پیچ رولپلاک می کنند. سپس بعد از تعمیر کلی نما جای پیچ ها را با رنگ یا بتونه کاملا محو می کنند.

پیچ رولپلاک سنگ نما چیست و کاربرد انواع آن

پیچ رولپلاک سنگ نما در واقع به تعمیر و سفت کردن تمام سنگ های نما به واسطه پیچ و مهره گفته می شود. این روش بیشترین کاربرد را برای ساختمان های بزرگ با نمای سنگی ریز دارد. که میزان سنگ به کار رفته در آن ها بسیار زیاد است.

پیچ کردن سنگ نمای ساختمان ارزانترین روش تعمیر نمای سنگی می باشد. که میتواند تا سالیان زیادی سنگ نمای شما را از افتادن و خراب شدن حفظ کند. پیچ رولپلاک نما دارای انواع مختلفی هستند. که هر کدام کاربرد خاصی دارند ما در اینجا بعضی از آن ها ا به شما معرفی کرده ایم.

پیچ و رولپلاک ساده

این نوع از پیچ و رولپلاک نما دارای رولپلاکی از جنس پلاستیک ساده می باشد.  همین امر باعث می شود اگر در مدت زمان طولانی نیز بر روی هر نوع سنگی قرار بگیرد باعث سایش و تغییر رنگ در آن نشود. به همین خاطر می توان از آن برای انواع سنگ نما ها استفاده کرد.

پیچ و رولپلاک لبه دار

ساختار پیچ و رولپلاک لبه داربه گونه ای است که بر روی دیواره بیرونی و قسمت پایینی آن یک لبه براق کوچک قرار دارد. جنس رولپلاک این نوع از پیچ ورولپلاک پلاستیک و فیبر می باشد. در واقع می توان گفت این نوع از پیچ و رولپلاک هم همان کاربرد نوع ساده را دارد‌. چون جنس سازنده آن ها تقریبا مشابه است.

پیچ و رولپلاک شاخک دار

پیچ رولپلاک شاخک دار بر روی بدنه بیرونی خود شاخک هایی دارد. که باعث میشوند از آن ها برای سنگ نما های بسیار محکم و سخت استفاده کنند.

پیچ ورولپلاک خار دار

رولپلاک این نوع از پیچ و رولپلاک برآمدگی هایی شبیه به خار برروی بدنه خود دارد. از این نوع پیچ ورولپلاک برای سفت کردن نما های کوارتز که بسیار مقاوم هستند استفاده می شود. زیرا این نوع از سنگ به راحتی ترک بر نمی‌دارد و نمی شکند.

پیچ و رولپلاک پروانه ای

ساختار پیچ و رولپلاک پروانه ای به صورتی است که بعد از بسته شدن پیچ دو پره آن که در قالب سازه ها قرار میگیرند باز می شوند. برای ساخت این محصول هم از فلز و هم از پلاستیک استفاده می شود. درواقع می توان گفت پیچ رولپلاک پروانه ای برای بسیاری از نما های بتنی، آجری، کوارتز، تراورتن و نما هایی که پشت آن ها رابیتس به کار برده می شود مورد استفاده قرار میگیرند. این نوع از پیچ رولپلاک نما می تواند به راحتی هر نوع سنگ نمایی را محکم کند و بیشترین استفاده را در این صنعت دارد.

رول پرچ رولپلاک ساده

ساختار این نوع از رولپلاک به گونه ای است که بر روی بدنه آن دانه های دو و چهار وجود دارد. این نوع از پیچ رولپلاک برای انواع نما ها مناسب می باشد. و می توان از آن برای محکم کردن تمام نما ها استفاده کرد.

علت استفاده زیاد از آن این است که به راحتی به سطح محکم تمام نما ها نفوذ می کند. برای نصب این نوع از پیچ رولپلاک تنها کافی است. از مته مخصوص آن ها برای سوراخ کردن سنگ ها استفاده کنید. سپس بااستفاده از یک چکش کوچک رول پرچ را به دیوار بکوبید‌. حال بعداز بستن پیچ رولپلاک خود به خود باز می شود و به خوبی به بدنه سوراخ ایجاد شده می چسبید.

راهنمای خرید پیچ رولپلاک نمای ساختمان

هنگامی که میخواهید اقدام به خرید پیچ رولپلاک نمای ساختمان کنید. باید حتما به یک سری از نکات توجه کنید تا بتوانید خریدی مناسب داشته باشید. ما در اینجا بعضی از مهم ترین نکاتی که شما باید هنگام خرید از آن ها آگاه باشید را بیان کرده ایم.

سایز پیچ رولپلاک نما

معمولا رولپلاک های پیچ و رولپلاک ساختمان در انواع سایز تولید می شوند. به همین خاطر شما باید قبل از خرید با فردی که قصد دارد. پیچ رولپلاک نمای ساختمان شما را انجام دهد مشورت کنید. تا مناسب ترین سایز را با توجه به نوع سنگ نمای ساختمان به شما معرفی کند. در این صورت شما می توانید به راحتی هنگام خرید پیچ رولپلاک نمای ساختمان سایز مناسب  را تهیه کنید.

نوع پیچ رولپلاک نما

هنگامی که می خواهید اقدام به خرید پیچ رولپلاک ساختمان کنید. باید حتما این موضوع را به فروشنده اطلاع دهید. تا پیچ رولپلاک مخصوص نمای ساختمان را در اختیار شما قرار دهد. زیر انواع مختلفی از پیچ رولپلاک وجود دارد. که هر کدام برای کار مخصوصی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین برای جلوگیری از خریدی اشتباه حتما این موضوع را به خاطر بسپارید.

نوع متریال نمای ساختمان

همچنین بهتر است بدانید هنگام خرید پیچ رولپلاک نمای ساختمان باید حتما به نوع متریال نمای خود توجه کنید. زیرا پیچ رولپلاکی که برای نماهای بتنی و آجری به کار برده می شود. با پیچ رولپلاکی که برای نما های سنگی به کار برده می شود کاملا متفاوت است. امروزه انواع مختلفی از پیچ رولپلاک در بازار وجود دارد. که هر کدام مخصوص نمای خاصی هستند. بنابراین می توان به راحتی پیچ رولپلاک مخصوص نمای خود را پیدا کرد.

برند پیچ رولپلاک نما

برندهای مختلفی امروزه وجود دارند که اقدام به ساخت این محصول کرده اند. همین امر موجب می شود که خرید پیچ رولپلاک نمای ساختمان به یک کار سخت تبدیل شود. اما بهتر است حتما به این موضوع هنگام خرید توجه کنید که خرید از برند های معروف می تواند به نفع شما باشد. چون برندهای مشهور برای ساخت محصولات خود از بهترین مواد اولیه استفاده می کنند. و همیشه محصولات آن ها بهترین کیفیت را دارند. ممکن است قیمت برندهای مشهور کمی بیشتر از سایر برندها باشد. اما چون کیفیت پیچ رولپلاک آن ها بالا می باشد. به هیچ وجه شما با پرداخت مبلغ بیشتر برای خرید آن ضرر نخواهید کرد.برای اطلاع از قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با کارشناسان فروش کفساب پلاس تماس بگیرید.

تحمل پیچ رولپلاک نما

توجه به آستانه تحمل پیچ رولپلاک نمای ساختمان یکی دیگر از نکاتی است که همان خرید باید به آن توجه شود. زیرا هر نوع پیچ رولپلاکی آستانه تحمل خاصی دارد و شما باید با توجه به نوع سنگ نمای خود پیچ ورولپلاک مناسب را تهیه کنید.

جنس پیچ رولپلاک نما

حتما به جنسی که برای ساخته شدن پیچ رولپلاک نما به کار برده شده است توجه کنید. زیرا شما باید پیچ رولپلاکی را خریداری کنید که در ساخت آن از مواد اولیه با کیفیت استفاده شده باشد.

بدنه پیچ رولپلاک نما

توجه به بدنه محصول یکی دیگر از نکات اصلی است که هنگام خرید پیچ رولپلاک نما ساختمان حتما باید به آن توجه ویژه شود. زیرا شما باید حتما از سالم بودن محصول اطمینان حاصل کنید.

پیچ رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست

پیچ رولپلاک نمای ساختمان با راپل را می توان جدید ترین روش برای انجام این کار دانست. که هم از نظر امنیت و هم از نظر کیفیت کار بسیار بهتر از پیچ رولپلاک نمای ساختمان با داربست می باشد. همین امر باعث محبوبیت این روش در بین تمام افراد فعال در این زمینه شده است.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج

شرکت کفساب پلاس بهترین خدمات در زمینه پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج و تهران فعالیت دارد. این خدمات شامل مجموعه فعالیت هایی است که طی آن سنگ های ساختمان کاملا محکم و ایمن می شوند تا بر سر عابران و رهگذران نریزند. ساکنان مناطق تهران و کرج نیز میتوانند از خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه ما استفاده نمایند.

 

 



:: موضوعات مرتبط: پیچ رولپلاک سنگ نما , پيچ كردن سنگ نماي ساختمان , پیچ و رولپلاک نما در تهران , پیچ و رولپلاک نما تهران , پیچ و رولپلاک سنگ نما در تهران , پیچ رولپلاک نما با طناب , پیچ رولپلاک نمای سنگی , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج , پیچ و رولپلاک سنگ نما , قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان شرق تهران , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست , پیچ رولپلاک سنگ‌ نما با راپل , ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

عوامل مهم در قیمت پیچ رولپلاک سنگ نما

گاهی اوقات ممکن است هنگامی که از خیابان عبور می کنید. متوجه شده باشید که حادثه ای در اثر افتادن یک شی سنگین از نمای ساختمان ها بر روی ماشین و یا افراد در حال عبور اتفاق افتاده باشد. بهتر است بدانید که افتادن سنگ های نما باعث به وجود آمدن خسارت های مالی و جانی زیادی می شود. چون سنگ های نما دارای وزن زیادی می باشند. و از ارتفاع بالا به سمت پایین پرت می شوند. اگر به افراد در حال عبور برخورد کنند. حتما باعث مرگ آن ها می شوند.

همچنین اگر به ماشین های عبوری در آن ناحیه نیز برخورد کنند. حتما خسارت مالی فراوانی به وجود خواهند آورد. اما چگونه می توان از بروز همچین اتفاقاتی جلوگیری کرد؟  تنها راهی که می توان با استفاده از آن از ریزش سنگ نما جلوگیری کرد استفاده ازپیچ و رولپلاک سنگ نما می باشد. زیرا با استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نما تمام سنگ های نمای یک ساختمان به خوبی به نما وصل می شوند. و هیچ چیزی نمی تواند باعث ریزش آن ها شود.

پیچ و رولپلاک نما با طناب

گاهی اوقات ریزش سنگ نما در آسمان خراش ها اتفاق می افتد. در این گونه از مواقع ترمیم و پیچ رولپلاک نما کار سختی است. چون ارتفاع کار زیاد می باشد و ترمیم آن کار خطرناکی محسوب می شود.

تنها روشی که در این گونه از مواقع می توان به آن متوسل شد. پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست می باشد. زیرا در این روش طناب ها به قسمت های محکم ساختمان بسته می شوند.

و احتمال سقوط فردی که پیچ و رولپلاک سنگ نما را انجام می دهد کم می شود. در این روش فرد با واسطه طناب هایی که با آن وصل است می تواند به نقطه مختلف نما دسترسی پیدا کند و با خیالی آسوده آن ها را ترمیم و پیچ و رولپلاک نما کند.

موارد مهم در هنگام اجرای پیچ رولپلاک سنگ نما

پیچ رولپلاک نما یک راه بسیار خوب برای کنترل ریزش نمای ساختمان ها می باشد. و از آن در سراسر دنیا استفاده می شود. اما هنگام اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما بهتر است حتما به بعضی از نکات توجه کنید. ما در اینجا بعضی از این نکات را برای شما بیان کرده ایم.

بررسی نوع سنگ نما

از سنگ های مختلفی برای نمای یک ساختن استفاده می شود. معمولا برای هر سنگی نوع خاصی از پیچ رولپلاک سنگ نمابه کار برده می شود. چون ضخامت سنگ ها با هم متفاوت است. به همین خاطر باید قبل از اقدام به خرید پیچ رولپلاک سنگ نما ابتدا نوع سنگ را بشناسید و ضخامت آن را اندازه گیری کنید تا بتوانید مناسب ترین پیچ رولپلاک را برای آن تهیه کنید.

شناسایی سنگ های آسیب دیده در نما

معمولا در نمای ساختمان ها همه سنگ ها با هم آسیب نمی بینند. و ممکن است تنها چند تا از آن ها سست شوند. اما یکی از مهمترین کارهایی که همه افراد باید قبل از اقدام به پیچ و رولپلاک سنگ نما انجام دهند.

این است که حتما سنگ های آسیب دیده را شناسایی کنند. زیرا اگر این سنگ ها را شناسی نشوند چون سست شده اند ممکن است. بر اثر لرزشی که برای سوراخ کردن سنگ ها ایجاد می شود سقوط کنند‌. بنابراین باید ابتدا این سنگ ها شناسی شوند تا تعمیر شوند. سپس اقدام به پیچ رولپلاک نما سایر سنگ ها شود.

بررسی تعداد سنگ های ریزش کرده

هر گاه که قسمتی از سنگ نمای یک ساختمان ریزش کرده باشد. فردی که قصد پیچ و رولپلاک کردن آن را دارد. باید ابتدا تعداد سنگ های ریزش کرده، ابعاد، رنگ و نوع سنگ ها را تشخیص دهد. زیرا قبل از انجام رولپلاک نمای ساختمان باید تمام قسمت های نما که سنگ آن ریزش کرده با سنگ مناسب پوشیده شوند. سپس اقدام به پیچ و رولپلاک نما تمام سنگ های نما شود.

چه عواملی بر روی قیمت پیچ رولپلاک سنگ نما تاثیر دارند؟

اگر سنگ نمای ساختمان شما آسیب دیده و به دنبال این هستید. که قیمت پیچ رولپلاک سنگ نما را بدانید بهتر است ادامه این مطلب را مطالعه کنید. چون ما در اینجا بعضی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما را برای شما بیان کرده ایم.

تعداد سنگ ها

یکی از مهمترین مواردی که بر روی قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما تاثیر می گذارد. تعداد سنگ ها می باشد. زیرا هر چقدر که تعداد سنگ های نمای یک ساختمان بیشتر باشد.

فردی که قصد پیچ و رولپلاک کردن نمای ساختمان را دارد. باید وقت و دقت بیشتری را برای انجام این کار بگذارد‌. استاندارد ترین فاصله ای که برای قرار دادن پیچ و رولپلاک سنگ نما باید رعایت شود. فاصله ۴۰سانتی می باشد.

اما اگر ابعاد سنگ ها کوچک باشد. باید فاصله پیچ ها را نزدیک تر در نظر گرفت. همین امر باعث می‌شود. که تعداد پیچ های به کار رفته در پیچ رولپلاک سنگ نما بیشتر شود. که خودبه خود باعث بالا رفتن قیمت می شود.

جنس سنگ نما

جنس سنگ نما نیز یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما می باشد. زیرا سنگ هایی که برای نمای ساختمان ها به کار میروند. دارای مقاومت های متفاوتی هستند. و نیاز است برای سوراخ کردن هر نوع سنگی وقت و نیروی خاصی بگذاریم برای مثال: سنگ نما های گرانیت چون سختی زیادی دارند. و چسبندگی پایینی دارند همیشه نیاز است. که برای پیچ ورولپلاک آن ها هزینه بیشتری پرداخت شود. چون فاصله پیچ ها در این گونه از سنگ نما ها کم می باشد.
اما در مقابل سنگ نما های گرانیتی سنگ نما های تراورتن قرار دارند. که بافت بسیار نرمی دارند و به راحتی سوراخ می شوند. همچنین تعداد پیچ و رولپلاک سنگ نما کمی نیز نیاز دارند. به همین خاطر برای پیچ و رولپلاک کردن اینگونه از سنگ نما ها نیاز به زحمت زیادی نیست. همین موارد باعث شده اند. که هزینه پیچ رولپلاک نما های تراورتن کم باشد.

نوع ملات

گاهی اوقات نوع ملاتی که در پشت سنگ نما به کار میرود. نیز بر قیمت پیچ رولپلاک سنگ نما تاثیر می گذارد. امروزه به خاطر افزایش قیمت سیمان بعضی از نما کار ها بجای ملات پشت سنگ ها را با نخاله پر می کنند. همین امر باعث میشود که مقاومت سنگ نما به شدت پایین بیاید و خیلی سریع شروع به ریزش کند. بنابراین نیاز است که برای ماندگاری آن ها تعداد زیادی پیچ رولپلاک سنگ نما به کار رود. به همین خاطر هر گاه پشت سنگ نما یک ساختمان با نخاله پر شود هزینه پیچ رولپلاک سنگ نما آن بیشتر می شود.

سنگ های آسیب دیده

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم. سنگ های آسیب دیده یک ساختمان قبل از اقدام به پیچ و رولپلاک کردن نما باید ترمیم شوند. معمولا هزینه ترمیم سنگ های آسیب دیده جداگانه محاسبه می شود. به همین خاطر هر چقدر میزان سنگ های آسیب دیده بیشتر باشد. هزینه بیشتری برای پیچ و رولپلاک آن نما در نظر گرفته می شود.

وسعت کار

معلوم است که هر چقدر فضای نمای یک ساختمان وسیع باشد هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود. زیرا نما هایی با متراژ زیاد برای پیچ رولپلاک نما نیاز به زمان و کار زیادی دارند. همچنین میزان حساسیت کار در نما های وسیع زیاد است. اما دقیقا برعکس نما های وسیع نما های کوچک وقت و دقت کمی نیاز دارند. به همین خاطر هزینه رولپلاک نمای ساختمان آن ها کم است.



:: موضوعات مرتبط: پیچ رولپلاک سنگ نما , پيچ كردن سنگ نماي ساختمان , پیچ و رولپلاک نما در تهران , پیچ و رولپلاک نما تهران , پیچ و رولپلاک سنگ نما در تهران , پیچ رولپلاک نما با طناب , پیچ رولپلاک نمای سنگی , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج , پیچ و رولپلاک سنگ نما , قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان شرق تهران , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست , پیچ رولپلاک سنگ‌ نما با راپل , رولپلاک نمای ساختمان , ,
:: برچسب‌ها: پیچ و رولپلاک نمای ساختمان شرق تهران،پیچ و رولپلاک نما،قیمت پیچ و رولپلاک نما ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

انواع مدل سنگ های مناسب نما برای پیچ رولپلاک سنگ نما

همانگونه که میدانید سنگ نما تاثیر بسیار زیادی بر میزان زیبایی نمای یک ساختمان دارد. حال تصور کنید که بعد چند سال سنگ نمای ساختمان شما دچار مشکل شده است. و سنگ های آن شل و لق هستند. برای جلوگیری از ریزش سنگ نما تنها یک راه وجود دارد. و آن نیز استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نما است.

زیرا با استفاده از این روش می توان به خوبی و با کمترین هزینه ممکن سنگ نما را تعمیر کرد. چون با استفاده ازپیچ رولپلاک سنگ نما سنگ ها به خوبی به نما چسبیده می شوند. و تحت هیچ شرایطی جدا نمی شوند. امروزه از این روش بسیار زیاد استفاده می شود. چون دارای قیمت بسیار مناسبی است و برای انجام آن نیاز به استفاده از سیمان و مصالح ساختمانی نیز نیست.

پیچ رولپلاک سنگ سرامیکی

معمولا سنگ های سرامیکی در برابر برش و سوراخ شدن مقاومت بالایی ندارند. و خیلی سریع ترک برمیدارند. به همین خاطرپیچ و رولپلاک سنگ نما سرامیکی کار سختی است. چون اگر فردی که این کار را انجام میدهد از مهارت بالایی برخوردار نباشد. احتمال این که باعث ترک خوردگی بسیاری از سنگ های سرامیکی نما شود بسیار زیاد است.

معمولا افراد ماهر در این زمینه برای رولپلاک نمای ساختمان این نوع از سنگ ها به ازای هر سرامیک از چهار پیچ و چهار واشر استفاده می کنند‌. چون تنها راهی که باعث می شود سرامیک ها ترک نخورند. استفاده از واشر در هنگام پیچ و رولپلاک سنگ نما می باشد. هنگامی که سرامیک ها واشر زده می شوند دیگر در هنگام سوراخ شدن ترک برنمی‌آید. در واقع تنها تفاوتی که روش پیچ رولپلاک سنگ نما های سرامیکی با بقیه سنگ نما ها دارند همین استفاده از واشر می باشد.

نحوی اجرای پیچ و رولپلاک سرامیک نمای ساختمان

معمولا یکی از خصوصیت های بارز سرامیک شکنندگی آن می باشد. این نوع از سنگ نما نمیتواند در برابر ضربات دریل و مته مقاومت کند و خیلی سریع می شکند. همین امر باعث شده است که پیچ و رولپلاک سنگ نما سرامیکی به یکی از کار های سخت تبدیل شود. معمولا شیوه اجرای پیچ و رولپلاک سرامیک نمای ساختمان متفاوت است.

در این روش ابتدا باید بدانید که عملیات سوراخکاری به هیچ وجه بر روی سرامیک ها انجام نمی شود و بجای آن بر روی بند ها انجام می شود. در هنگامی که عملیات سوراخکاری بر روی بند ها صورت میگیرد باید سرامیک ها به واسطه واشر ها نگه داشته شوند.

این گونه از واشر ها همیشه به واسطه پیچ و رولپلاک به سرامیک ها وصل می شوند. چون امکان قرار دادن مستقیم پیچ و رولپلاک سنگ نما بر روی سرامیک ها وجود ندارد و اگر به صورت مستقیم بر روی سرامیک قرار گیرند باعث ترک خوردگی آن می شوند. برای اینکه زیبایی نما ازبین نرود همواره توصیه می شود پیچ ها و واشر ها را همرنگ نمای ساختمان بکنید تا معلوم نباشند و در پایان کار نما زیبایی خود را داشته باشد.

انواع سنگ های مناسب نما برای پیچ و رولپلاک سنگ نما

رولپلاک نمای ساختمان بر روی تمام سنگ نما ها قابل اجرا است. اما ما در این مقاله بعضی از مناسب ترین سنگ نما ها را برای پیچ و رولپلاک نما به شما معرفی کرده ایم.

سنگ نما گرانیتی

یکی از بهترین سنگ نماهایی که معمولا از آن به عنوان قرنیز نیز استفاده می شود سنگ نمای گرانیتی می باشد. سنگ گرانیت معمولا یکی از محکم ترین و مقاوم ترین سنگ هایی است. که از آن هم برای نمای بیرونی ساختمان و هم برای نمای داخلی ساختمان استفاده می شود. یکی از خصوصیات بارز سنگ های گرانیتی این است که آب را به خود جذب نمی کنند‌.

این نوع از سنگ ها دارای قیمت بالایی می باشند. و اگر در نمای ساختمان دچار ریزش شوند می توانند باعث شوند. خسارت زیادی به صاحب ساختمان وارد شود. به همین خاطر بسیاری از افراد برای جلوگیری از ریزش آنها از پیچ و رولپلاک سنگ نما استفاده می کنند. می توان گفت این نوع از سنگ برای پیچ رولپلاک سنگ نما بسیار مناسب است. چون مقاومت بالایی دارد و به هیچ وجه هنگام سوراخ کردن آن دچار ترک خوردگی نمی شود.

سنگ نما چینی

معمولا سنگ چینی یکی از سنگ هایی است که از گذشته تاکنون همواره از آن برای سنگ نمای ساختمان استفاده شده است. بافت این نوع از سنگ بگونه‌ای است که در آن بلورهای درشتی وجود دارد. افراد بسیاری این نوع از سنگ را با عنوان سنگ کریستال می شناسند و طرفداران زیادی نیز دارد.‌

معمولا سنگ نمای چینی می تواند مقاومت بسیار زیادی در برابر عوامل جوی از خود نشان دهد. چون استحکام بالایی دارد. شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که سنگ نمای چینی یکی از مناسب ترین و بهترین سنگ نما ها برای پیچ و رولپلاک سنگ نما می باشد.

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم این نوع از سنگ دارای استحکام و وزن بالایی است. به همین خاطر امکان ریزش آن زیاد است. این نوع از سنگ چون مقاومت بالایی دارد به راحتی پیچ رولپلاک نما می شود و می تواند برای سالیان زیادی بدون ریزش به نمای ساختمان شما زیبایی ببخشد.

سنگ نما مرمریت

سنگ مرمریت بیشترین استفاده را برای نمای داخلی ساختمان دارد. اما امروزه از آن برای نمای بیرونی ساختمان نیز استفاده می کنند. چون این نوع از سنگ دارای ظاهر زیبایی می باشد. یکی از رایج ترین سنگ نماهای مرمریت سنگ مرمریت لاشتر است. این نوع از سنگ بسیار زیبا می باشد. یکی از بهترین نمونه های نمای سنگ مرمریت میدان نقش جهان اصفهان می باشد.

سنگ نمای مرمریت چسبندگی زیادی ندارد به همین خاطر نما های ساختمانی که از این نوع سنگ نما در آنها استفاده می شود. خیلی بیشتر از سایر سنگ نماها دچار ریزش می شوند. برای رفع این مشکل معمولا از پیچ رولپلاک سنگ نما استفاده می شود. این نوع از سنگ به هیچ وجه هنگام سوراخ کاری شکسته نمی شود و ترک بر نمی دارد. چون جنس آن در برابر ضربه بسیار مقاوم است.

قیمت پیچ رولپلاک سنگ نمای ساختمان

نحوه محاسبه هزینه پیچ رولپلاک سنگ نما به گونه ای است که تمام عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت انجام این کار مانند: متراژ نما، نوع سنگ نما، جنس سنگ، نوع پیچ رولپلاک و زمان انجام این کار مورد بررسی قرار می‌گیرند سپس قیمت نهایی اعلام می شود.

نحوی رولپلاک نما انواع سنگ نما

ما در اینجا نحوه پیچ و رولپلاک تنوع سنگ نما را برای شما بیان کرده ایم.

● ابتدا باید به خوبی از موقعیت جغرافیایی ساختمان، نوع سنگ نما و قدمت سنگ نما آگاهی پیدا کنید. زیرا این مواد هر کدام در نحوه انجام پیچ رولپلاک سنگ نما تاثیر دارند.

● بعد از به دست آوردن اطلاعات در مورد موارد بالا شما باید سنگ نما را از دیدگاه های مختلفی مانند: درجه سختی سنگ، ضخامت آن، رگ سنگ، نوع دیواری که سنگ به آن متصل است و نحوه تعبیه سنگ ها مورد بررسی قرار دهید.

● حال باید با استفاده از دریل های مخصوص این کار که به آنها دریل هیلتی گفته می شود. تحت فشار بالا سنگ نما را سوراخ کنید.

● ابتدا باید سنگ های نیمه عمر را سوراخ کنید. زیرا این نوع از سنگ ها در معرض ریزش قرار دارند و احتمال ریزش آن ها بسیار بالا است. شاید تصور کنید که این کار نیاز نیست. اما بهتر است بدانید اگر ابتدا سنگ های نیمه عمر را پیدا نکنید این گونه از سنگ ها بر اثر لرزش حاصل از سوراخ کردن دیگر سنگ ها استحکام خود را از دست می دهد و می‌ریزند.

● حال باید پیچ و رولپلاک در داخل سوراخ های ایجاد شده قرار بگیرد و به خوبی سفت شوند.

● بعد از سفت کردن پیچ رولپلاک باید بندکشی سنگ نما انجام شود. حال می توان گفت عملیات پیچ رولپلاک سنگ نما به پایان رسیده است.



:: موضوعات مرتبط: پیچ رولپلاک سنگ نما , پيچ كردن سنگ نماي ساختمان , پیچ و رولپلاک نما در تهران , پیچ و رولپلاک نما تهران , پیچ و رولپلاک سنگ نما در تهران , پیچ رولپلاک نما با طناب , پیچ رولپلاک نمای سنگی , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج , پیچ و رولپلاک سنگ نما , قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان شرق تهران , ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان،پیچ رولپلاک سنگ نما

نمای ساختمان معمولا برای افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا قسمت اعظمی از زیبایی هر ساختمان به نمای آن بستگی دارد. در بسیاری از مواقع افراد برای زیبا سازی نمای ساختمان خود از سنگ نما استفاده می کنند. چون سنگ نما می تواند به راحتی جلوه بسیار زیبایی را به ساختمان ببخشد. ولی گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلفی سنگ نمای ساختمان جدا شود. جدا شدن سنگ نما خطرات بسیاری برای رهگذران به همراه دارد. به همین خاطر افراد زیادی برای جلوگیری از وقوع این اتفاق به دنبال پیدا کردن دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان هستند.

اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید به شما پیشنهاد می کنیم تا انتها این مقاله را مطالعه کنید، تا بیشتر با این موضوع و راه های جلوگیری از آن آشنا شوید.

پیچ رولپلاک سنگ نما

گاهی اوقات برای زیبا سازی نمای ساختمان قسمتی از آن را به وسیله سنگ های ریز و یا سنگ هایی با رنگ متفاوت تزیین می کنند‌. در بیشتر مواقع این سنگ ها را به وسیله چسب بر روی نمای ساختمان قرار می دهند‌. معمولا این گونه از سنگ ها که اغلب سنگ های ریزی نیز هستند، بیشتر سقوط می کنند.
می توان گفت تنها راهی که می توان به کمک آن از سقوط اینگونه سنگ ها جلوگیری کرد. بکارگیری پیچ رولپلاک سنگ نما می باشد. زیرا زمانی که از پیچ و رولپلاک سنگ نما برای ماندگاری اینگونه از سنگ ها استفاده می شود. تقریبا سقوط سنگ نما غیر ممکن می شود. زیرا سنگ ها به واسطه ی پیچ ها به خوبی به نما وصل می شوند.

مهم ترین دلایل ریزش سنگ نما

همانگونه که در ابتدا بیان کردیم در این مقاله به دنبال پیدا کردن دلایل ریزش سنگ نما می باشیم. به همین خاطر ما در این جا بعضی از این دلایل را برای شما بیان کرده ایم.

خشک شدن سریع سیمان

معمولا زمانی که سنگ نمای ساختمان ترک برمیدارد. یکی از مهم ترین دلایل آن این است که سیمان به کار رفته در نمای ساختمان در حین کار به سرعت آب خود را از دست داده است. توجه داشته باشید که ملات سیمان باید به گونه‌ای ساخته شود که آب و رطوبت خود را به مرور زمان از دست بدهد.

زیرا زمانی که سیمان به صورت ناگهانی و سریع رطوبت خود را از دست می دهد لایه زیرین آن از لایه رویه جدا می شود. که همین امر موجب ریزش سنگ نمای ساختمان می شود. معمولا بنا های ساختمان توصیه می کنند برای این که سیمان رطوبت خود را سریع از دست ندهد تا چند روز بعد از سنگ کاری نمای ساختمان هر روز به وسیله آب پاشی نما آن را مرطوب نگه دارید تا سیمان و سنگ ها به خوبی سفت شوند.

استفاده نادرست از مصالح ساختمانی

دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان زیاد هستند. و یکی از آن ها نیز استفاده نادرست از مصالح ساختمانی می باشد. معمولا به عقیده مهندسان عمران و بناهای ساختمان آب یکی از مهم ترین مواردی می باشد که در داشتن یک ملات خوب تاثیر زیادی دارد. زیرا زمانی که میزان آب استفاده شده در ملات به اندازه کافی نباشد احتمال ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن سیمان بسیار زیاد است.

برای مثال اگر آب استفاده در ملات از حد مجاز آن بیشتر باشد. سیمان در کمترین زمان ممکن رطوبت خود را از دست می دهد. زمانی که سیمان رطوبت خود را سریع از دست میدهد میزان مقاومت آن کاهش می یابد و باعث ریزش سنگ نمای ساختمان می شود‌. همچنین اگر میزان آب مصرفی در ملات کم نیز باشد مشکلات زیادی را به دنبال دارد.

استفاده از ماسه خاکی

معمولا نماکاران غیر حرفه ای زیادی وجود دارند که ادعا می کنند در این زمینه حرفه ای هستند. بعضی از این افراد گاهی به جای استفاده از خاک در ملات از ماسه خاکی استفاده می کنند. بهتر است بدانید که استفاده از ماسه خاکی باعث می شود ملات به طور قابل توجهی چسبندگی خود را از دست بدهد‌.

که همین امر باعث شده است استفاده از ماسه خاکی به یکی از دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان تبدیل شود. گاهی اوقات که از ماسه خاکی برای ملات استفاده می شود مهندسان عمران توصیه می کنند برای جلوگیری از ریزش سنگ نمای ساختمان سنگ ها را به وسیله پیچ و رولپلاک سنگ نما به نما وصل کنید. زیرا پیچ رولپلاک سنگ نما اگر حتی لایه زیرین سنگ نیز سست باشد سنگ را به خوبی نگه می‌دارد.

نشست ساختمان

گاهی اوقات بعضی از ساختمان ها به گونه ای ساخته می شوند.که پی ریزی و فنداسیون درستی ندارند. این گونه از ساختمان ها در بیشتر مواقع دچار نشست می شوند. معمولا یکی از دیگر از دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان همین نشست ساختمان می باشد.

همه افراد هنگام ساختمان سازی باید ابتدا تحقیق کنند تا با تمام نکات کلیدی ساختمان سازی آشنا شوند. همه افراد حرفه ای در این زمینه می دانند که ساختمان باید بر روی خاک های بسیار مستحکم بنا شود. تا دچار نشست نشود و هر فردی که در این زمینه تحقیق کند به راحتی از این موضوع باخبر می شود. می توان گفت تنها راحلی که از آن برای جلوگیری ریزش سنگ نما های ساختمان های نشست کرده استفاده کرد. کمک گرفتن از پیچ و رولپلاک سنگ نما می باشد.

مهم ترین راهکار های جلوگیری از ریزش سنگ نمای ساختمان

همانگونه که ملاحظه کردید دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان زیاد هستند. اما بهتر است بدانید راهکارهایی نیز وجود دارند که از ریزش سنگ نمای ساختمان جلوگیری می کنند. ما در این جا بعضی از این راهکار ها را به شما معرفی می کنیم.

استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نما

یکی از بروزترین و بهترین راهکار های جلوگیری از ریزش سنگ نمای ساختمان استفاده از پیچ رولپلاک سنگ نما می باشد. در این روش چند سوراخ بر روی سنگ ایجاد می شود و سپس رولپلاک نما در سوراخ سنگ و دیوار قرار میگیرد ‌و به وسیله پیچ به خوبی سفت می شود. در این روش امکان ریزش سنگ نمای ساختمان بسیار کاهش می آید.

استفاده از میزان مناسب دوغاب در پشت سنگ نما

هر نوع سنگی دارای ضخامت خاصی می باشد که برای نگه داشتن آن نیاز به میزان معینی دوغاب می باشد یک نما کار ماهر باید این میزان را دقیق بداند و آن را رعایت کند. زیرا در بیشتر مواقع یکی از دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان میزان دوغاب نامناسب می باشد.

استفاده نکردن از سیمان خشک در پشت سنگ نما

گاهی اوقات افراد از نخاله و یا سیمان خشک برای پر کردن پشت سنگ ها استفاده می کنند که این کار بسیار ناردستی می باشد. زیرا باعث ریزش سنگ نما می شود. همه مهندسان عمران توصیه می کنند برای جلوگیری از ریزش سنگ نما از ماسه شسته برای پر کردن پشت سنگ ها استفاده کنید.



:: موضوعات مرتبط: پیچ رولپلاک سنگ نما , پيچ كردن سنگ نماي ساختمان , پیچ و رولپلاک نما در تهران , پیچ و رولپلاک نما تهران , پیچ و رولپلاک سنگ نما در تهران , پیچ رولپلاک نما با طناب , پیچ رولپلاک نمای سنگی , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج , پیچ و رولپلاک سنگ نما , قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان شرق تهران , ,
:: برچسب‌ها: پیچ رولپلاک سنگ نما ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

پیچ و رولپلاک نما با کیفیت عالی برای حفظ زیبایی و در کنار هم نگه داشتن سنگ های نمای ساختمان است. ایمن سازی نما با پیچ و رولپلاک نما روشی کاملا مقرون بصرفه است که در کوتاه ترین زمان توسط پرسنل کفساب پلاس با طناب یا راپل بدون نیاز به داربست در ارتفاعات انجام می شود.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

هدف از انجام اینکار استحکام بخشی از نمای ساختمان با صرف هزینه تعمیرات کمتر می باشد. شامل کارهایی هست که به کمک آن از ریزش سنگ های شل شده و در حال افتادن جلوگیری می کند. و تمام این کارها به دلیل ایمن سازی و محکم کردن سنگ های نمای ساختمان انجام می گیرد. کلیه سنگ های نما به کمک پیچ و رولپلاک اسکوپ می شود.

اصولی که باید در پیچ و رولپلاک نما باید رعایت شود

پیچ کردن سنگ نما اصول خاصی دارد که شرکت باید آشنایی کاملی با این اصول و قواعد داشته باشد تا به بهترین نحو صورت بگیرید و مانع بروز مشکل شود. طبق استاندارد جهانی پیچ کردن سنگ باید در هر 4 سانت صورت گیرد. و در سنگ های که وضعیت آنها خوب نیست باید از دو یا چند پیچ استفاده کرد. تا مقاومت سازی در سنگ نما به درستی انجام شود.

وسایل لازم برای نصب پیچ و رولپلاک نما عبارتند از:

✔ استفاده از دریل جهت سوراخکاری در سنگ نما

✔ رولپلاک به اندازه تعداد پیچ

✔ به تعداد کافی پیچ های 5 سانتی

✔ دریل پیچ سفت کن که برای محکم کردن پیچ پشت سنگ نما

✔ بکارگیری چسب کاشی و سرامیک بر روی پیچ به عنوان بتونه

✔ استفاده از کلاه ایمنی برای امنیت جانی پرسنل

✔ استفاده از سطل برای نگهداری وسایل رولپلاک در حین کار

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست

این یکی از روش های جدید و ایمن برای انجام کار در ارتفاع ساختمان ها می باشد. و در واقع یکی از بهترین روش های کم هزینه برای اجرای خدمات در ارتفاع و پیچ و رولپلاک نمای ساختمان است. در اجرای روش پیچ و رولپلاک نما با طناب(راپل) دیگر نیازی به داربست یا کلایمر نیست و تمام کارها با استفاده از طناب توسط افراد متخصص در ارتفاع انجام می شود.

 

پیچ و رولپلاک نما در تهران

تمام کارهای پیچ و رولپلاک نما در تهران با طناب های راپل در ساختمان های بلند و برج ها مورد استفاده قرار می گیرد. تمام این ساختمان های بلند در تهران در نمای خود از سنگ و چوب و یا مواد تزئینی دیگر استفاده می کنند.

که با توجه به بارندگی، آب به پشت سنگ نمای ساختمان نفوذ کرده و موجب خرابی ساختمان و ریزش سنگ و ... می شود برای جلوگیری از خرابی باید از پیچ و رولپلاک نما استفاده کرد. شرکت کفساب پلاس با تجربه ی کاری زیاد و نمونه کارهای فراوان این کار را به بهترین نحو و مناسب ترین قیمت انجام میدهد.

عوامل مهم که در قیمت پیچ و رولپلاک نما تاثیر می گذارد

سنگ نما ساختمان

قیمت پیچ و رولپلاک نما برای سنگ های گرانیت، مرمر،سنگ های رومی، سنگ های کریستال ،دهبید و بقیه سنگ ها متفاوت است.

ساختار سنگ نما

ساختار سنگ از نظر رگه و بافت در قیمت پیچ و رولپلاک نما تاثیر میگذارد. مثلا سنگ نما 10 ساله نسبت به سنگ نما 5 ساله کیفیت پایین تری دارد و باید پیچ های بیشتری مصرف کرد. و حتی در حین کار ممکن است سنگ قدیمی کامل تعویض شود.

محیط انجام کار و راپلکار

هزینه پیچ و رولپلاک نما یک ساختمان 5 طبقه با دو نفر نیروی راپلکار بیشتر از هزینه پیچ کردن سنگ نمای یک ساختمان 3 طبقه با یک نیروی راپلکار است.

فصول انجام کار

در سرمای زمستان انجام پیچ و رولپلاک نما کار سخت تر می شود و طبعا قیمت آن در فصل تابستان ، کمی ارزانتر خواهد شد.

نوع مواد و مصالح در نما

نوع مصالح ساختمانی به کار رفته در پشت سنگ مانند نوع سیمان، نوع ماسه، مقدار آب موجود در سیمان می تواند تعیین کننده عمر نگهداری سنگ روی نما را افزایش دهد. مثلا اگر ملات پشت سنگ از سیمان درجه 2 و 3 باشد. فرآیند سوراخ کردن سنگ با دقت بیشتری انجام می گیرد. و کار بیشتر طول می کشد و قیمت پیچ و رولپلاک نما بالاتر خواهد رفت.

ابعاد و اندازه سنگ نما

ابعاد سنگ در مقدار استفاده از پیچ رولپلاک نما، درپوش پشت پیچ و دریل کاری تاثیر مستقیم دارد. مثلا قیمت پیچ و رولپلاک نما برای سنگ 40*40 کمی ارزانتر از سنگ با ابعاد 60*60 است. سنگ 60*60 ممکن است 6 عدد پیچ و رولپلاک نیاز داشته باشد! سنگ 40*40 به طور کل ممکن است 4 عدد پیچ و رولپلاک نیاز داشته باشد.

سایز مناسب پیچ برای ثابت و مهار کردن سنگ نما

به منظور مهار سازی سنگ نمای شل و لق، پیچ های مورد استفاده دارای طول و ضخامت متفاوتی هستند. که اندازه آنها به ضخامت و ملات پشت سنگ بستگی دارد بفرض برای ضخامت سنگ 1.5 سانتی پیچ 6 سانتی و برای سنگهای به ضخامت 5/2 تا 3 سانتی پیچ 8 سانتی مناسب است.

همینطور با افزایش سایز پیچ برای سوراخ کاری سایز مته تغییر می کند. در کل سایز پیچ بایستی با ضخامت سنگ و ملات پشت سنگ برابر باشد. همچین طول رولپلاک بایستی به ضخامت ملات پشت سنگ باشد. از خصوصیات خوب پیچ ها مقاومت در برابر زنگ زدگی و مقاومت کششی است.

انواع رولپلاک موجود برای مهارسازی سنگ نما

رولپلاک توکار

پر کاربردترین رولپلاک برای پیچ کردن سنگ نما مربوط به رولپلاک توکار است که با ملات در اکثر ساختمان ها استفاده می شود ، پس از سوراخ شدن ملات پشت سنگ و قرارگیرِ رولپلاک توکار براحتی سنگ را میتواند با ملات پشت آن اسکوپ کرد. با توجه به تنوع بالای این رولپلاک ها، انتخاب اندازه آنها بسته به سایز پیچ تغییر می کند.

رولپلاک لبه دار روکار

کاربرد این رولپلاک بیشتر در نصب قطعات روی سطوح می باشد. لبه روی رولپلاک سبب می شود همه ی رولپلاک داخل سطح کار نرود ، و سر رولپلاک با گیر کردن روی لبه سطح کمک می کند تا با بستن پیچ بدون چرخش در داخل سطح، باز شده و بتواند قطعه را نگه دارد . این مدل از رولپلاک کمتر در نما استفاده می شود.

رولپلاک فشیر

این رولپلاک وظیفه دارد دارد بدون هیچ ملاتی قطعه را بر روی سطح نصب کند. این رولپلاک با جمع شدن در پشت سطح به خود سطح گیر میکند و به خوبی قطعه را مهار می کند.

رولپلاک پروانه ای

رولپلاک بعد از قرار گیری در داخل سطح به صورت شاخه ای باز می شود و لبه های آن به قسمت های مختلف گیر میکند این رولپلاک در مهار کردن سنگ نما کاربرد دارد.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج

شرکت کفساب پلاس بهترین خدمات در زمینه پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج و تهران فعالیت دارد. این خدمات شامل مجموعه فعالیت هایی است که طی آن سنگ های ساختمان کاملا محکم و ایمن می شوند تا بر سر عابران و رهگذران نریزند. ساکنان مناطق تهران و کرج نیز میتوانند از خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه ما استفاده نمایند.

انواع پیچ و بهترین نوع آن در پیچ و رولپلاک نما

پیچ های استیل

از بهترین نوع پیچ هستند. در برابر رطوبت و خوردگی مقاومت بالایی دارند. پیچ های استیل قیمت بالاتری نسبت به پیچ های فولادی و گالوانیزه دارند. بخاطر گران بودن این پیچ ها فقط به درخواست کارفرما و قبول هزینه پیچ از آنها استفاده می شود.

پیچ های فولادی

بعد از پیچ های استیل بهترین نوع پیچ فولای است. از فولاد درجه یک و گالوانیزه ساخته شده است. دارای رزوه های مناسب می باشد. دارای گل پیچ مناسب برای راحتی در هنگام سفت کردن می باشد.

پیچ های گالوانیزه طلایی رنگ

از آهن ساخته شده است و روکش گولوانیزه دارد. قیمت پایین تری نسبت به پیچ های فولای دارد. بعد از گذشت 4 یا 5 سال زنگ می زنند. استفاده از این پیچ ها به هیچ وجه توصیه نمی شود.

برطرف کردن ریزش سنگ با پیچ و رولپلاک نما

ریزش سنگ به یک مسئله خیلی بزرگ در شهرها تیدیل شده است چون اگر سنگی از نمای ساختمان کنده شود و بریزد باید حتما تمام خسارت ناشی از آن را پرداخت کنید. اگر خدمات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان را به یک شرکت معتبر و مطمئن بسپارید دیگر نگران ریزش سنگ نما نیستید و خیالتان راحت و آسوده می باشد.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان شرق تهران

 



:: موضوعات مرتبط: پیچ رولپلاک سنگ نما , پيچ كردن سنگ نماي ساختمان , پیچ و رولپلاک نما در تهران , پیچ و رولپلاک نما تهران , پیچ و رولپلاک سنگ نما در تهران , پیچ رولپلاک نما با طناب , پیچ رولپلاک نمای سنگی , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج , پیچ و رولپلاک سنگ نما , قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان شرق تهران , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست , پیچ رولپلاک سنگ‌ نما با راپل , رولپلاک نمای ساختمان , ,
:: برچسب‌ها: پیچ و رولپلاک نمای ساختمان شرق تهران،پیچ و رولپلاک نما،قیمت پیچ و رولپلاک نما ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1402 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد